۰
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۰

ماجرای رسوایی اخلاقی ترامپ

ماجرای شکایت یک ستاره فیلم های پورن از ترامپ، آن هم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری برای او دردسر ساز شده است. این پورن استار چه کسی است و چگونه ماجرای یک ابهام در دوره جوانی رئیس جمهور سابق امریکا را در ۷۷ سالگی به دادگاه آورد؟ گزارش خبرآنلاین را بخوانید
ماجرای رسوایی اخلاقی ترامپ
به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ دونالد جی ترامپ که نتوانسته است بر روند سریع محاکمه جنایی خود در منهتن اثرگذار شود. محاکمه رئیس جمهور سابق در دموکراسی امریکایی به نمونه ای از برابری افراد در برابر قانون تبدیل شده، اگرچه محتوای شکایت از ترامپ آن قدر منفی است که تاکنون توانسته بخشی از هوادارانش را از رای دادن به او منصرف کند. ماجرا به انتخابات دوره قبل و پیدا شدن سر و کله یک ستاره فیلم های تجاری پورن و ادعای او مبنی بر ارتباط با ترامپ به پرداخت پول حق السکوت به او مربوط می شود. حالا دادگاه دو شکایت درباره او را بررسی کرده است. اول ارتباط با خانم پورن استار و دوم پرداخت حق السکوت به او.

اما از میان این دو شکایت، دومی هم برای مردم امریکا و هم برای دادگاه مهمتر بوده و حالا ترامپ در تلاشی سترگ درصدد پاسخگویی به دادگاه و جامعه برای پرداخت احتمالی آن پول است. ترامپ باید با سند و مدرک ادعای خود را ثابت کند و شهادت شهود کافی نیست.

استورمی دنیلز ستاره پورن همان فردی است که در دادگاه منهتن شهادت داده که او در سال ۲۰۰۶ با دونالد ترامپ رابطه جنسی داشته است. استورمی دنیلز که نام اصلی او استفانی کلیفورد است، ۴۴ سال دارد و اهل منطقه باتون‌ روژ در ایالت لوئیزیانا است. او بیش از دو دهه است که یک شخصیت شناخته‌شده در فیلم‌های تجاری پورن به شمار می‌رود و در ویدئوهای متعددی به عنوان بازیگر ظاهر شده است. دنیلز گفته است که در سال ۲۰۰۶ میلادی، یک سال پس از ازدواج ترامپ با همسر سومش ملانیا و بیش از یک دهه قبل از اینکه از یک تاجر ثروتمند تبدیل به یک سیاستمدار سرشناس شود، با وی رابطه داشته است.

دانیلز در برابر دادستان ها شهادت داده که او با ترامپ در ژوئیه ۲۰۰۶ در یک مسابقه گلف در نوادا ملاقات کرده سپس ترامپ او را به شام در سوئیت هتل خود دعوت و این دو در مورد انجام کسب و کار با هم صحبت کردند. دانیلز تاکید دارد که ترامپ او را مجبور به داشتن رابطه جنسی نکرده، اما مدعی است برای مدت کوتاهی بیهوش شده، گرچه از مواد مخدر یا الکل استفاده نکرده بوده است. ترامپ نیز اصل ملاقات با دانیلز را در این مسابقات تایید کرده، اما انکار کرده که هرگز با او رابطه جنسی داشته یا پس از ان با او صحبت کرده است.

دانیلز در شرح این ماجرا که چرا سال ها بعد از آن اتفاق به فکر افشای ماجرا افتاده گفته سال ها بعد تلاش کرده روایت خود از این ماجرا را به روزنامه نشنال اینکوایر (National Enquirer )که به خاطر داستانهایش درباره رسوایی های افراد مشهور شناخته شده است، بفروشد. اما از قضا این روزنامه توافقی غیررسمی با ترامپ برای نادیده گرفتن داستان های ناخوشایند درباره او داشته است. به همین دلیل دانیلز به مایکل کوهن، وکیل و دلال ترامپ ارجاع داده شدند. دانیلز در این ملاقات که قبل از انتخابات ۲۰۱۶ بوده به عنوان حق السکوت ۱۳۰ هزار دلار از وکیل ترامپ دریافت می کنند.

دانیلز اما در این نقطه متوقف نمی شود. او وکیل دیگری به نام مایکل آوناتی را استخدام کرد و در سال ۲۰۱۸ یک شکایت ناموفق علیه ترامپ مطرح کرد و در دادرسی شکست خورد که در نهایت دانیلز محکوم به پرداخت ۱۰۰،۰۰۰ دلار هزینه دانیلز از ان زمان در مورد برخوردش با ترامپ در مصاحبه های رسانه ای، یک کتاب و یک مستند عمومی ساخته است. اگرچه او از برخی از این سرمایه گذاری ها پول به دست اورده است، اما هنوز هزینه های قانونی را که به ترامپ بدهکار است، پرداخت نکرده است. پرداخت ۱۳۰ هزار دلاری که دانیلز از مایکل کوهن، وکیل شخصی سابق ترامپ پیش از انتخابات ۲۰۱۶ دریافت کرد، در قلب این پرونده قرار دارد. دادستان ها ترامپ را به جعل سوابق تجاری ناشی از بازپرداخت متهم می کنند. وکلای مدافع او استدلال کرده اند که این پول برای پوشش هزینه های قانونی کوهن(وکیل ترامپ) بوده است.

در همین راستا دادستان های نیویورک، ترامپ را به ۳۴ مورد جعل سوابق تجاری متهم کرده اند و می گویند او تلاش کرده تا پرداخت ۱۳۰ هزار دلار به دانیلز را برای ساکت کردن او قبل از انتخابات ۲۰۱۶ پنهان کند. اما در مقابل ترامپ اعتراف کرد که گناهکار نیست. با وجود اظهارات، ترامپ باید در یک فرآیند دادرسی رسمی درباره ادعای خود شهادت دهد و اثبات دروغ بودن شهادتش، به اعتبارزدایی از او در آستانه انتخابات منجر خواهد شد. از این رو مشخص نیست که ایا رئیس جمهور سابق امریکا برای گناهکار نبودنش شهادت خواهد داد یا نه.

ناظران سیاسی می گویند ترامپ به احتمال زیاد منتظر خواهد ماند تا ببیند ایا دادستانی یک پرونده قوی را ارائه می دهد و ایا قاضی ریاست دادگاه قصد دارد تلاش های دادستان ها را برای بازجویی از او محدود کند.

اما در ۳۰ مارس ۲۰۲۳، هیئت منصفه منهتن به اتهام ترامپ رای داد. پنج روز بعد، دادستان های محلی از اتهامات کیفری پرده برداشتند: سی و چهار مورد جرم نقض قانون نیویورک در مورد نگهداری سوابق شرکت ها. تیم مدافع ترامپ برای رد اتهامات ناموفق عمل کرد و وکلای او ادعا کردند که دادستان منطقه "به طور نشان شده" رئیس جمهور سابق را در یک پیگرد قانونی با تاخیر و با انگیزه سیاسی هدف قرار داده است.

دادستان ها همچنین دستوری را برای ترامپ صادر کردند و او را از اظهار نظر عمومی در مورد شاهدان احتمالی، اعضای هیئت منصفه و سایر افراد درگیر در این پرونده محدود کرد. پس از اغاز محاکمه در ۱۵ اوریل ۲۰۲۴، قاضی دو بار ترامپ را در فرایند بازپرسی جنایی قرار داد و او را در مجموع ۱۰،۰۰۰ دلار برای نقض حکم ممنوعیتی که برای او برای اظهارنظر در نظر گرفته بودند و برای ۱۰ بار جریمه کردند.

در آخرین خبرها از دادگاه ترامپ، «مایکل کوهن»، وکیل سابق او در دادگاه رسیدگی به اتهامات ترامپ بابت پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن علیه رئیس سابق خود شهادت داد. این حقوقدان حضور یک دهه‌ای خود در شرکت خوشه‌ای ترامپ موسوم به «سازمان ترامپ» را در مجموع مثبت ارزیابی کرد و تجربه‌اش در آنجا را «عالی» و «شگفت‌انگیز» توصیف کرده بود، اما او از چند سال پیش به یکی از سرسخت‌ترین منتقدان رئیس سابق خود تبدیل شده و در کتابی به نام «بدپیمان» در سال ۲۰۲۰ به شرح اقدامات غیرقانونی خودش در تشکیلات او پرداخته است.

کد مطلب: 216247
برچسب ها: دونالد ترامپ
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *