۰
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۱

کشتار و کوچ اجباری مسلمانان میانمار

از ماه گذشته و آغاز خشونت‌ها علیه مسلمان روهینگیا در ایالت راخین در شمال میانمار حدود 123 هزار آواره مسلمان وارد بنگلادش شده‌اند.
به گزارش مردم‌سالاری آنلاین، بیش از سی هزار روهینگیایی در دو اردوگاه بنگلادش اقامت گزیدند و بسیاری دیگر در پناهگاه‌های موقت و روستاها پناه گرفته‌اند. تعداد نامشخصی هنوز در مرز سرگردان هستند.
کشورهایی مانند پاکستان، بنگلادش و اندونزی -که اکثریت جمعیت آنها مسلمان است- «آنگ سان سو چی»، رهبر حزب حاکم میانمار، را به دلیل فرار حدود 125 هزار مسلمان روهینگیایی از این کشور در پی تشدید خشونت‌ها، تحت فشار قرار دادند و از او خواستند به این شرایط پایان دهد.
«رتنو مرسودی»، وزیر خارجه اندونزی، روز دوشنبه با آنگ سان سو چی و رئیس ارتش میانمار دیدار کرد و خواهان توقف این کشتار شد. او پس از جلسه‌اش در میانمار گفت: «مقامات امنیتی باید فوراً تمام اشکال خشونت را متوقف کنند و کمک‌های انسان‌دوستانه را هم به شکل کوتاه‌مدت و هم بلندمدت فراهم کنند».
جدیدترین درگیری‌های ایالت راخین در میانمار از 25 اوت آغاز شد. در پی حملات ارتش میانمار دست‌کم 400 نفر کشته شدند و روستاییان آواره برای نجات جانشان به سوی بنگلادش هجوم بردند.
عکس‌های کوچ اجباری مسلمانان میانمار به بنگلادش را ببینید.
کد مطلب: 74014
برچسب ها: میانمار روهینگیا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *