۰
شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۲

اعلام استقلال کاتالونیا

پس از کش و قوس‌های زیاد در رأی گیری که در پارلمان کاتالونیا صورت گرفت، اکثریت رأی دهندگان به استقلال و جدایی از اسپانیا رای دادند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از انتخاب، در این رأی گیری ۶۰ رای مثبت، ۱۰ رای مخالف و دو رای ممتنع  بود.
 با اعلام جدایی کاتالونیا از اسپانیا؛ این منطقه به دو دسته مخالفان جدایی و موافقان جدایی تقسیم شده است.
همزمان سنای اسپانیا درخواست ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا را برای محدود کردن قدرت دولت محلی کاتالونیا و اداره مستقیم آن از مادرید بررسی می‌کند.
کمتر از یک ساعت پس از اعلام استقلال کاتالونیا از سوی پارلمان این منطقه، مجلس سنای اسپانیا به درخواست ماریانا راخوی، نخست‌وزیر این کشور به اعمال حاکمیت مستقیم دولت مرکزی بر کاتالونیا رأی داد.
اکنون انتظار می‌رود راخوی جلسه کابینه خود را تشکیل دهد تا در مورد نخستین قدم‌ها در جهت اعمال حاکمیت بر کاتالونیا تصمیم بگیرد.
گفته می‌شود که این قدم‌ها ممکن است برکناری مقام‌های دولت محلی کاتالونیا و نظارت مستقیم بر نیروی پلیس این منطقه خودمختار را شامل شود.
حدود سه هفته پیش با وجود مخالفت دولت مرکزی اسپانیا و اعزام هزاران مامور پلیس، همه‌پرسی استقلال در کاتالونیا برگزار شد که ۴۳ درصد واجدان شرایط در آن شرکت کردند و بیش از ۹۰ درصد رأی‌دهندگان به استقلال رای دادند. دادگاه قانون اساسی اسپانیا همه‌پرسی کاتالونیا را غیرقانونی اعلام کرده است.
 نخست وزیر اسپانیا در واکنش به تصمیم پارلمان کاتالونیا از اسپانیایی‌ها خواسته است که آرامش خود را حفظ کنند.
وی وعده داده که حکومت قانون را به کاتالونیا را بازگرداند.
کارلس پوجدمون رهبر دولت محلی کاتالونیا پیش از این گفته بود روند اعلام استقلال از اسپانیا را به تعویق می‌اندازد تا با مادرید مذاکره کند.
کد مطلب: 75971
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *