۰
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۴

اینفوگرافی: همه چیز در مورد بودجه 97

مردم‌سالاری آنلاین: اینفوگرافی زیر ارقام کلیدی در بودجه پیشنهادی دولت برای سال 97 را نشان می‌دهد. بودجه یک هزار و 194 تریلیون تومانی سال 97 نکات بدیعی از جمله کاهش قابل توجه سهم یارانه‌های نقدی دارد.

طبق لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه سال 97، دولت می‌تواند تا مبلغ 37 هزار میلیارد تومان از محل منابع سازمان هدفمندی یارانه‌ها را به پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی خانوارها، کاهش فقر مطلق، کاهش سهم هزینه‌های مستقیم سلامت مردم (طرح تحول سلامت) و یارانه نان اختصاص دهد. این رقم در قانون بودجه سال 96، 48 هزار میلیارد تومان بود و این بدان معناست که دولت قصد دارد فشاری را که با پرداخت یارانه‌ها به سازمان هدفمندی یارانه‌ها و خزانه وارد شده است، از طریق صرفه‌جویی 11 هزار میلیارد تومانی، کاهش دهد.

مهم‌تر از این، سهم یارانه نقدی خانوارها از بودجه سال 97 است که در لایحه پیشنهادی دولت 23 هزار میلیارد تومان درنظر گرفته شده است. این رقم در قانون بودجه سال 96، 33 هزار و 500 میلیارد تومان بود و این بدان معناست که دولت قصد دارد پرداخت یارانه‌های نقدی را 10 هزار و 500 میلیارد تومان کاهش دهد.

23 هزار میلیارد تومانی که در لایحه بودجه 97 برای پرداخت یارانه نقدی خانوارها درنظر گرفته شده، تنها کفاف پرداخت یارانه نقدی ماهیانه 42 میلیون نفر را می‌دهد و اگر به این بند از لایحه بودجه عمل شود، یارانه نقدی میلیون‌ها نفر باید حذف شود.
 
کد مطلب: 78462
برچسب ها: بودجه 97 یارانه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *