۰
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۶
گفت و گو با رکورددار روپایی در ایران:

تحریم باعث شد رکوردم در گینس ثبت نشود

10 ساعت بیشتر از رکورددار جهان روپایی می زنم
هاتف عیدی وندی نوجوانی بختیاری است، ساکن شهریار. 18 سال دارد ولی با وجود سن کمش، رکوردی استثنایی را از آن خود دارد؛ رکورد ثبت شده 15 ساعت روپایی زدن متوالی و رکورد ثبت نشده 36 ساعت که به دنبال ثبت آن در کتاب رکوردهای گینس است.
تحریم باعث شد رکوردم در گینس ثبت نشود
هاتف عیدیوندی نوجوانی بختیاری است، ساکن شهریار. 18 سال دارد ولی با وجود سن کمش، رکوردی استثنایی را از آن خود دارد؛ رکورد ثبت شده 15 ساعت روپایی زدن متوالی و رکورد ثبت نشده 36 ساعت که به دنبال ثبت آن در کتاب رکوردهای گینس است.  هاتف دنیای متفاوتی دارد، او این روزها به فوتبال فکر می کند، به ثبت رکورد جهانی اش، به تمرین دادن عاشقان روپایی و تکنیک های فردی فوتبال، به لیگ برتر فوتبال، به دانشگاه و ... او سودای خوانندگی هم دارد.  گفت وگوی "مردم سالاری" با این نوجوان باانگیزه پیش روی شماست:

** تو موفق به ثبت رکورد فوق العاده ای شده ای، در روپایی زدن. چه زمانی این رکورد به ثبت رسید؟
سال 93 رکورد 15 ساعت روپایی زدنم ثبت شد.

** از چه زمانی متوجه شدی که در این زمینه استعداد داری؟
از بچگی به فوتبال و روپایی زدن علاقه داشتم. خیلی از دوستانم به من می گفتند مسی، من خانواده ای فوتبالی دارم، جدا از خانواده ام، عمو و دایی ام نیز خیلی تشویقم می کردند فوتبال را ادامه دهم، حتی همان زمان با تیم های باشگاهی قرارداد هم بستم و تیمی بازی می کردم، البته قراردادهای بدون پول. پستم فوروارد بود. همان زمان ها بود که متوجه شدم خدا استعدادی در من قرار داده که می توانم با توپ های مختلف به صورت طولانی مدت روپایی بزنم. یک بار داشتیم با توپ پلاستیکی تمرین می کردیم، دیدم می توانم 500 روپایی بزنم. من دور زمین شباهنگ شهریار را روپایی زدم و دایی ام فیلم گرفت. بعد از این اتفاق خیلی تشویقم کردند. آن زمان فکر می کردم این کار خیلی بزرگی است و دیگر بیشتر از این نمی شود روپایی زد. بعد بیشتر تمرین کردم و با خودم گفتم باید این تعداد را به هزار تا برسانم. بعد شد دو هزار تا و سه هزارتا روپایی.

** چطور به فکرت رسید که این رکورد را ثبت کنی؟
کلیپی را از اینترنت دانلود کرده بودم و متوجه شدم که یک کمیته ای وجود دارد در فدراسیون همگانی که به آن کمیته ثبت رکورد می گویند. از بچگی نمی دانستم که اصلا روپایی زدن هم رکورد به حساب می آید. سال 93 تصمیم گرفتم رکوردم را در این کمیته به ثبت برسانم و همزمان با جشن پیروزی انقلاب اسلامی، می خواستم رکورد 36 ساعت روپایی زدن را بزنم. روزها و ساعت ها تمرین کردم و در عین حال هم از اینترنت تحقیق کردم و دیدم رکورد گینس در این زمینه در دست پسری به دنی هست که انگلیسی یا روسی است با 26 ساعت روپایی زدن. من تمرین کرده بودم و زمانم را به 36 ساعت رسانده بودم.

** ولی ظاهرا این رکورد ثبت نشد؟
بله، بعد از اینکه دیدم رکورد دنیا 26 ساعت است، تصمیم گرفتم رکوردم را در گینس ثبت کنم و مدیر برنامه هم گرفتم. در همین حین بود که متوجه شدم رکورد ایران و آسیا در روپایی، 13 ساعت هست و بعد من رکورد 15 ساعت را ثبت کردم و من از 13 ساعت گذشتم و رکورد 15 ساعت را به ثبت رساندم. بعد از این اتفاق متوجه شدم که باید بین 30 تا 40 میلیون تومان هزینه کنیم که رکورد من در گینس به ثبت برسد. به خاطر بحث تحریم ها هم به من گفتند که نماینده گینس به ایران نمی آید و کارم بی فایده هست.

** یعنی دیگر قصد ثبت رکوردت در گینس را نداری؟
به دنبال حامی مالی هستم که بتوانم رکوردم را ثبت کنم. ما باید در کشورهای اطراف مثل قطر یا امارات این رکورد را ثبت کنیم. این یک افتخار هست چون رکورد من از رکورد قبلی که به ثبت رسیده (26 ساعت) 10 ساعت بیشتر است.

** چند بار توانستی این رکورد را تکرار کنی؟
دو بار رکورد 36 ساعت روپایی زدن در تمریناتم را تکرار کرده ام. البته خیلی ها می گویند خودت را خسته نکن و کارت بی فایده هست چون نمی توانی آن را به ثبت برسانی، اما من ناامید نیستم و کارم را ادامه می دهم.

** 36 ساعت روپایی زدن یعنی چیزی در حدود یک روز و نیم زندگی. این نوع زندگی کردن چطور است؟
همه تمرکزم روی توپ است که نیفتد. فکر و ذهنم روی تعادلم هست. البته ما یک گروه هستیم، کسی که کنارم مسئول تغذیه هست، گروه فیلمبرداری و ...

** 36 ساعت روپایی زدن؟! 36 ساعت نخوردن و نخوابیدن؟!
اتفاقا این سوالی است که خیلی ها می پرسند که چطور اینهمه ساعت نمی خوابی. خب به نظر من این نخوابیدن هم خودش یک رکورد است.

** بحث تغذیه چطور؟ مگر می شود بدون تغذیه 36 ساعت روپایی زد؟
من موقع روپایی زدن می توانم آب و غذای سبک بخورم. مثل خرما، گردو، بستنی، موز و حتی نوشابه. به توصیه بزرگترها غذای سنگین نمی خورم چون وزن بالا می رود و بر کارم تاثیر منفی می گذارد. البته این را بگویم که هر یک ساعت ما 5 دقیقه اجازه استراحت داریم و پزشک هم در این تایم ما را معاینه می کند که مشکلی نداشته باشیم. قانون گینس این اجازه را می دهد که 5 دقیقه بعد از هر یک ساعت استراحت کنیم.

** رکوردهای ثبت شده دیگری هم داری؟
سال 92 به مناسبت هفته بسیج، از طرف حوزه 7 شهر اندیشه با فرماندهی آقای رسولی که اتفاقا خیلی هم نسبت به من لطف داشتند و حمایت خوبی کردند 1868 پله برج میلاد به صورت برعکس (دنده عقب) بالا رفتم و روپایی زدم. من با توپ تنیس 5 ساعت روپایی می زنم. به مراسم های زیادی دعوت شده ام. روز قدس 36 کیلومتر روپایی زدم از شهریار تا چهارراه ولیعصر تهران که این هم در نوع خود بی سابقه است. من با توپ های خیلی کوچکتر مثل تیله هم روپایی می زنم. امیدوارم که بتوانم رکوردم را در گینس ثبت کنم.

** مربی هم داشته ای؟
نه، تاکنون هیچ مربی ای نداشتم، نه مربی فوتبالی و نه بدنسازی. فقط خودم تمرین کرده ام اما پدر و مادر و خواهرهایم همیشه مشوقم بوده اند.

** دیگر قصد ادامه فوتبال را نداری؟
چرا اتفاقا چند تیم لیگ برتری با من صحبت کرده اند اما هنوز چیزی قطعی نشده است. عاشق فوتبال هستم و با همین روپایی زدن می توانم چند نفر را دریبل بزنم. روپایی زدن یعنی تکنیک و تمرکز و تعادل.

** غیر از ثبت رکورد، برنامه آینده ات چیست؟
تصمیم دارم در داخل شهر اندیشه کلاس آموزشی برای بچه ها برگزار کنم. ضمن اینکه درسم را در رشته تربیت بدنی یا روانشناسی در دانشگاه پیگیری کنم.

کد مطلب: 59718
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *