۰
سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۵
مجید فراهانی در گفت و گو با مردم سالاری آنلاین:

تجدید میثاق کافی نیست، به آرمانهای امام و خواسته های مردم عمل کنید

هر ساله به مناسبت ۱۴ خردادماه، شاهد حضور مسئولان کشور بر سر مزار معمار بزرگ انقلاب هستیم تا از سوی آنها تجدید میثاقی نو صورت بگیرد. با این اوصاف و ضمن تجدید میثاق چندباره‌ی مسئولان، بعضا شاهد ادامه همان مسیر اشتباه از سوی برخی مسئولین هستیم که مغایر با آرمانهای امام خمینی (ره) است.
مجید فراهانی
مجید فراهانی
هر ساله به مناسبت ۱۴ خردادماه، شاهد حضور مسئولان کشور بر سر مزار معمار بزرگ انقلاب هستیم تا از سوی آنها تجدید میثاقی نو صورت بگیرد. با این اوصاف و ضمن تجدید میثاق چندباره‌ی مسئولان، بعضا شاهد ادامه همان مسیر اشتباه از سوی برخی مسئولین هستیم که مغایر با آرمانهای امام خمینی (ره) است.
مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران و رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در گفت و گو با مردم سالاری آنلاین، مسئولان را در کنار تجدید میثاق، به اجرایی کردن آرمانهای امام و خواسته‌های مردم دعوت کرد. 
فراهانی با اشاره به فلسفه تجدید پیمان سالیانه مسئولان با آرمانهای بنیانگذار جمهوری اسلامی گفت: حضرت امام به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی، در بهمن 57 در اوج محبوبیت پا به وطن گذاشت. در آن زمان میلیون‌ها جوان عاشق از مهرآباد تا بهشت زهرا مسیر او را گل چیدند. وقتی هم که از دنیا رفت، بازهم میلیون‌ها جوان عاشق از جماران تا بهشت زهرا ایشان را همراهی کردند. این نشان از صداقت بالای ایشان دارد که هیچگاه به مردم دروغ نگفت!
وی افزود: او مسئولان را از کنج زندان‌ها درآورد به مسئولیت رساند. سپس به آنها یادآوری کرد که شما نوکر و خدمتگذار مردم هستید. اگر این مردم نبودند شما در کنج زندان‌ها می ماندید. بنابراین باید تمام‌قد به مردم خدمت کنید.
او ادامه داد: در حقیقت تجدید بیعت با امام، تجدید میثاق با همه الگوها و اندیشه‌های امام است. اندیشه‌هایی که بیش از هر موقعی به آن نیازمندیم. امام در همه امور، میزان را در رای مردم تعریف می‌کرد. ایشان در همه امور، راه برون رفت از گرفتاری را در تکیه زدن به دیدگاه مردم تاویل می‌کرد.
فراهانی تصریح کرد: هر کجا ما ضربه خورده‌ایم به جهت فاصله گرفتن از قدرت مردم بوده است. اگر امروزه ما در عرصه داخلی شاهد نارضایتی مردم هستیم، به این جهت است که برخی مسئولان، از دیدگاه و نظرهای مردم فاصله گرفته‌اند. دیدگاه مردم کاملا مشخص است. تجدید بیعت با آرمان‌های امام نیز چیزی غیر از بازگشت به مسیر مردم نیست.
این عضو شورای شهر تهران با اشاره به تاثیر حضور مردم در بیمه شدن انقلاب، گفت: برای بیمه کردن انقلاب راهی بجز حرکت در مسیر و ریل مردم نداریم. امیدوارم که این تجدید بیعت‌ها تلگنری برای عموم مسئولان کشور باشد تا بهتر در مسیر مردم حرکت کنند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا وزن تجدید پیمان سالانه مسئولان، هم سنگ با مسئولیت‌پذیری آنها است، ابراز داشت: قطعا اینچنین نیست؛ این برنامه‌ها برای اینکه صادقانه تلقی شود باید در عمل مسئولان تجلی یابد. به قول معروف دو صد گفته چو نیم کردار نیست؛ مردم خروجی عمل مدیران و صاحب منصبان را بررسی می‌کنند. هدف حضور در مراسمات اگر عملی نشود صرفا در قالب یک نمایش پدیدار می‌شود که هیچگونه تاثیری در فضای جامعه نخواهد داشت.
فراهانی تصریح کرد: امام شخصا گوشزد کرده که وای به حال روزی که مردم بدانند در باطن مسئولان چه می‌گذرد. آنوقت است که انفجار بزرگی رخ بدهد. در چنین شرایطی انقلاب از مردم چنان سیلی خواهد خورد که بی سابقه خواهد بود. در چنین اوضاعی مردم تکلیف خود را یکسره می‌کنند و با حضور خود، خواسته‌هایشان را مطالبه خواهند کرد و از مسئولان پاسخ می‌خواهند. مسئولان از تجدید پیمان نمایشی دست بردارند و در عمل وارد کار شوند.
گفت و گو : سید مسعود آریادوست
 
کد مطلب: 88144
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *