۰
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۴۴
درباره سیف الاسلام و السنوسی؛

ادامه جدال طرابلس با دیوان لاهه

یک روزنامه عرب زبان به ادامه جدال حقوقی حاکمان جدید لیبی با دادگاه کیفری بین المللی برای گرفتن حق محاکمه فرزند دیکتاتور مقتول و نیز رئیس اطلاعات رژیمش پرداخته است.
به نقل از روزنامه الحیات ، "میلیندا تایلور" وکیل مدافع سیف الاسلام قذافی در جلسات بررسی مکان دادگاه فرزند دیکتاتور مقتول لیبی در لاهه گفت : اگر سیف الاسلام در لیبی محاکمه شود حتما با چوبه دار اعدام خواهد شد.

وی افزود: عدالت در محاکمه سیف الاسلام جایی نخواهد داشت و فقط محاکمه وی با انگیزه انتقام گیری خواهد بود و حق سیف الاسلام است که در دادگاهی عادل محاکمه شود.

وکیل فرزند دیکتاتور مقتول لیبی بیان کرد: سیف الاسلام حقوقی دارد و این درست نیست که تا زمان تاسیس نظام قضایی لیبی در زندان بماند.

روزنامه الحیات در ادامه گزارش داد: دادگاه کیفری بین المللی و رژیم لیبی درباره حق محاکمه سیف الاسلام چهل ساله زندانی در الزنتان از زمان بازداشتش در نوامبر ۲۰۱۱ و عبدالله السنوسی ۶۳ ساله رئیس سرویس اطلاعاتی دوره قذافی که اخیرا موریتانی وی در اوایل سپتامبر گذشته به لیبی تحویل داد، نزاع دارند.

الحیات نوشت : مقامات لیبی حق محاکمه سیف الاسلام با توجه به دخالت وی در جنایات بشری را حق مسلم و در واقع اختیار دادگاههای داخلی می دانند، اما دادگاه بین المللی نگران است که اعضای رژیم سابق به صورت عادلانه محاکمه نشوند.

این روزنامه بیان کرد: سه تا چهار قاضی نزاع میان طرابلس و نمایندگان دادگاه بین المللی را بررسی می کنند تا درباره مکان دادگاه تصمیم گیری کنند و به احتمال زیاد چند هفته بررسی این موضوع زمان می برد.

این در حالی است که احمد الجهانی نماینده لیبی در دادگاه کیفری بین المللی اعلام کرد: دولت لیبی متعهد می شود که محاکمه عادلانه و شفافی درباره مسئولان رژیم سابق به عمل آورد.

وی افزود: ما نظام قضایی عادلانه ای تاسیس می کنیم و به قانون توجه خواهیم کرد، اما با توجه به پیچیدگی عملیات این به زمان بیشتری نیاز دارد..
کد مطلب: 10189
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *