۰
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۵۱

پهپاد دوستان ایران در آسمان اسرابیل

منابع نظامی می گویند پرواز پهپاد شناسایی بر فراز سرزمین های اشغالی، چند صدمین پرواز از این نوع بوده است.
 به دنبال اعلام منابع صهیونیستی مبنی بر اینکه یک هواپیمای بدون سرنشین را که احتمالا متعلق به حزب الله لبنان بوده در چند صد کیلومتری عمق سرزمین های اشغالی سرنگون کرده اند، برخی منابع در تهران به «ایران هسته ای» گفتند که پرواز هواپیماهای بدون سرنشین بر فراز آسمان سرزمین های اشغالی اکنون امری «روتین» محسوب می شود.

یک کارشناس در این زمینه به پایگاه مطالعاتی «ایران هسته ای» گفته است: «شاید همین حالا که من با شما صحبت می کنم چندین هواپیما در آسمان سرزمین های اشغالی بویژه مرزهای شمالی وهمچنین مناطق نزدیک جولان در حال پرواز باشد».

وی اضافه کرد: «این هواپیماها چند هدف را تعقیب می کنند. هدف اول تست میزان کارایی سامانه دفاع هوایی و پدافندی رژیم صهیونیستی است که تا اینجا کاملا ناکارآمد بوده است. هدف دوم، شناسایی و جمع آوری اطلاعات است و هدف سوم اینکه با تمرین های پی در پی در محیط دشمن توان عملیاتی نیروهای مهاجم افزایش پیدا کند».

برخی کارشناسان می گویند پروازهایی از این نوع روزانه چند نوبت اعلام می شود.

بنابر برخی گزارش های موجود، حزب الله لبنان به عنوان اصلی ترین طراحی کننده این گونه عملیات ها شناخته می شود ولی در واقع گروه های متعدد دیگری هم هستند که از مرزهای سرزمین های اشغای مبادرت به اعزام پهپاد به درون آن می کنند.

مطابق یک گزارش که «ایران هسته ای«» از آن مطلع شده، گروه های مقاومت توانسته اند ظرف سال های گذشته از طریق استفاده از پهپادها نقشه کاملی از عواض طبیعی و همچنین استحکامات نظامی اسراییل در عمق چند صد کیلومتری مرزهای فلسطین اشغالی ترسیم کنند که مطمئنا دارای اثرات مهمی در هرگونه درگیری احتمالی خواهد بود.
کد مطلب: 10241
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *