۰
جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۹

اعلام بی‌طرفی ارتش تونس

وزارت دفاع تونس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد نهاد نظامی در تونس در قبال همه احزاب سیاسی کاملا بی طرف باقی خواهد ماند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع تونس به دنبال اتهاماتی که طی روزهای اخیر بر جنبش اسلام‌گرای النهضه حاکم بر تونس درباره تلاش برای در دست گیری کنترل ارتش و انحصار قدرت وارد آمده است اعلام کرد: نهاد نظامی این کشور در برابر همه احزاب سیاسی با بی‌طرفی کامل رفتار می‌کند.

وزارت دفاع تونس در بیانیه‌ای که در پایگاه خبری اینترنتی خود منتشر کرد گفت: با توجه به آنچه که رسانه‌های سمعی و بصری و همچنین شبکه‌های اجتماعی و برخی طرف‌ها درباره نهاد نظامی تونس آورده‌اند وزارت دفاع برای هزارمین بار تاکید می‌کند که نهاد نظامی تونس در نهایت بی‌طرفی کامل باقی خواهد ماند و با همه احزاب و طرف‌های سیاسی کشور به دور از گرایشات سیاسی رفتار می‌کند.

در این بیانیه آمده است: وزارت دفاع تونس از اتهامات وارد شده بر آن مبرا است و چیزی از اعتبار و روحیه و توانمندی نیروهای آن در این برهه حساس تونس کم نمی‌کند.

در این بیانیه از همه نظامیان در کشور خواسته شده است نسبت به قوانین کشور و سلسله مراتب ارتش ملی پایبند باشند و به انضباط عمل کنند و در انجام ماموریت های محوله در خدمت به منافع عالی میهن و عزت و سربلندی آن از خود گذشتگی کنند.

مخالفان تونس دیروز پنجشنبه جنبش النهضه را به تلاش برای سیطره بر ارتش در راستای زمینه سازی برای تشکیل دولت اسلامی در تونس متهم کردند.

طی روزهای اخیر نواری ویدیویی از دیدار سلفی‌ها با راشد الغنوشی رهبر جنبش اسلام‌گرای النهضه منتشر شده که در آن الغنوشی تاکید کرده است: ارتش و پلیس خارج از سیطره اسلام‌گراها است و گروه‌های لائیک که اکثریت را نیز در انتخابات مجلس مؤسسان اکتبر ۲۰۱۱ کسب نکردند ارتش در کنترل آنها است رسانه‌ها و اقتصاد در دست آنها است.

الغنوشی در توضیح درباره این اظهارات خود گفت که قصد داشته است بدین وسیله سلفی‌ها را از توهین به نیروهایی در دولت که ارتش و پلیس در دست آنها است بازدارد و مقصود دیگری نداشته است.

بر اساس یک همه پرسی که هفته گذشته در روزنامه‌های تونس منتشر شد حدود ۹۰ در صد از مردم این کشور به ارتش اعتماد دارند.

ناظران می گویند ارتش تنها نهادی است که تاکنون النهضه در آن نفوذ نکرده است.

وابستگان به حزب النهضه سه وزارتخانه کلیدی کشور، امور خارجه و دادگستری را در اختیار دارند.
کد مطلب: 10304
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *