۰
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۱۰
نهاوندیان تاکید کرد:

رونق اقتصادی در سایه تحولات منطقه

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی کشور گفت: باید تحولات سیاسی منطقه را به فرصت تبدیل و از فرصت موجود استفاده بهینه را برای توسعه صادرات و مبادلات تجاری انجام دهیم.
 محمد نهاوندیان عصر شنبه در جلسه پرسش و پاسخ در همایش تولید صادراتی محور توسعه قم با اشاره به شرایط امروز کشور افزود: شرایط امروز به گونه ای است که باید از فرصتی که تحریم ها در اختیار ما قرار داده استفاده و تحولات سیاسی منطقه را به فرصت تبدیل کنیم.

وی از بازار عراق به عنوان یکی از فرصت های تجاری برای ایران یاد کرد و اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که کدامیک از کالاهای ترک در بازار این کشور عرضه می‌شود و ما می توانیم همان کالا را از ایران صادر کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی کشور با بیان اینکه اتحادیه ها و تشکل های خوبی در ایران وجود دارد، تصریح کرد: باید نقش صادرات علمی در رساندن تولید به مصرف را برای خودمان تعریف کنیم.

نهاوندیان ادامه داد: علی رغم تحریم ها بسیاری از کشورها علاقمند به استفاده از کالای ایرانی هستند.

وی تصریح کرد: ما بازار ارمنستان را ازدست داده ایم و در بازار آذربایجان باید فعال تر عمل کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی کشور از بازار مصر به عنوان بازاری بزرگ برای محصولات ایرانی یاد کرد و بیان داشت: عمان بازار بزرگی برای ما نیست اما قدرت خرید بالایی دارد و بازار افغانستان نیز از کالاهای کم کیفیت به سمت کالاهای با کیفیت بالاتر سوق پیدا کرده است.

نهاوندیان تاکید کرد: گرچه باید از تحولات سیاسی استفاده بشود اما نباید همه تمرکز را در حوزه سیاسی قرار داد بلکه باید شرایط را به نحوی مدیریت کنیم تا با تغییرات سیاسی بخش اقتصادی دچار دستخوش نشویم.

وی اذعان کرد: از مزیت نسبی نفتی بودن کشور باید در جهت صادرات استفاده کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی کشور با بیان اینکه در حال حاضر در نقل و انتقال ارز ى دچار برخی مشکلات هستیم گفت: باید مبادله تهاتری را احیا کنیم.

نهاوندیان تأکید کرد: برای حفظ بازارهای موجود باید سرمایه گذاری مشترک انجام داد و باید از وجود مشترکات فرهنگی و مذهبی نهایت استفاده را ببریم.
کد مطلب: 10471
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *