۰
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۲۰

توافقنامه‌ گازی روسيه و صربستان

خبرگزاری روسی نووستی اعلام کرد روسیه و صربستان امروز شنبه توافقنامه ای درباره فروش گاز روسیه به صربستان به مدت ده سال یعنی تا سال ۲۰۲۱ امضا کردند.
 به گزارش خبرگزاری آلمان از مسکو، بر اساس این توافقنامه، شرکت گازپروم روسیه هر سال پنج میلیارد متر مکعب گاز طبیعی به صربستان صادر می کند. در الحاقیه این توافقنامه آمده است صادرات آینده گاز روسیه به صربستان به این شرط صورت خواهد گرفت که صربستان سی میلیون دلار بدهی خود را بابت دریافت گاز از روسیه بین نوامبر سال ۲۰۰۰ تا ژانویه ۲۰۰۱ و همچنین حدود ده میلیون دلار بدهی خود بابت دریافت گاز در سالهای ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۰ را بپردازد. دوطرف توافق کردند این بدهی در چند قسط تا پایان سال ۲۰۱۴ پرداخت شود.
روسیه صادر کننده اصلی گاز به صربستان است. شرکت گازپروم در سال ۲۰۱۱ چهار میلیارد و یکصد میلیون متر مکعب گاز به صربستان صادر کرد.
بر اساس قرارداد کنونی بین شرکت صربیاگاز و شرکت یوگوروس گاز که شاخه گازپروم در صربستان است، صربستان بابت هر هزار متر مکعب گاز ۴۷۰ دلار می پردازد.
قرار است این دو شرکت روسی و صرب قراردادهایی برای تعیین قیمت و حجم گازی که هر سال طبق جدول زمانی به صربستان صادر خواهد شد امضا کنند.
کد مطلب: 10491
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *