۰
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۹

با استیضاح وزیر کشاورزی موافقم

نماینده مردم شادگان در مجلس به استیضاح وزیر کشاورزی و موافقت ۶۰ نماینده با این امر اشاره کرد و گفت: در چند سال اخیر خوزستان با خشکسالی روبه‌رو شده و همین امر مشکلاتی را برای کشاورزان ایجاد کرده است.
عبدالله تمیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: برخی شهرهای استان خوزستان نه تجاری هستند و نه اقتصادی بلکه تنها در بعد کشاورزی حرفی برای گفتن دارند.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر آن‌چنان که شایسته بوده کشاورزی و کشاورزان حمایت نشده‌اند، افزود: در همین راستا اقتصاد زندگی کشاورزان با مشکلات ریز و درشت بسیاری رو در رو است.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سوسنگرد و شادگان شهرهایی هستند که در بخش کشاورزی بسیار مستعد اما دارای اقتصاد کشاورزی ضعیفی هستند.

* با استیضاح وزیر کشاورزی موافقم

وی در ادامه به استیضاح وزیر کشاورزی و موافقت ۶۰ نماینده مجلس با این امر اشاره کرد و گفت: در چند سال اخیر استان خوزستان با خشکسالی روبه‌رو شده و همین امر مشکلات عدیده‌ای را برای کشاورزان ایجاد کرده است.

تمیمی با اشاره به اینکه با استیضاح وزیر کشاورزی موافقم، بیان کرد: عدم توزیع مناسب کود شیمیایی، بازپرداخت تسهیلات کشاورزی و کمبود آب بهینه برای توسعه بخش کشاورزی از جمله مواردی ا‌ست که کشاورزان را با مشکل و نقصان مواجه کرده است.

وی با اشاره به کشاورزی شهرستان شادگان اظهار کرد: در این منطقه کشاورزان با کمبود کود شیمیایی روبه‌رو بوده و با این مشکل اقتصاد و معیشت خود را به سختی سپری می‌کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: زمینی یک هکتاری ۱۰ کیلو کود شیمیایی دریافت کرده و با این میزان باید سال زراعی خود را سپری کند!

وی اضافه کرد: کشاورزانی که تسهیلات کشاورزی دریافت کرده به دلیل خشکسالی کمتر از ۲۰ هکتار گندم و شاید کمتر برداشت کرده و با وجود اینکه در تأمین درآمد خود مانده‌اند باید وام‌های دریافتی را بدون مهلت و با سود کلان بازپرداخت کنند!

تمیمی با بیان اینکه کشاورزان شادگانی روزبه‌روز در باتلاق فرو می‌روند و کسی نیست که به داد آن برسد، گفت: امروز کشاورزی این منطقه و سایر شهرهای کشور با بحران مواجه است.
کد مطلب: 10531
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *