۰
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۸

جودو رفع تعلیق شد

رئیس فدراسیون جودو در بازگشت از امارات از رفع تعلیق موقت جودو ایران پس از گفتگو با مسئولان فدراسیون جهانی و اتحادیه آسیا خبرداد و گفت: در نشست هایی که با مسئولان جهانی و آسیایی داشتیم از آنها خواستیم اجازه بدهند جودو ایران در مسیر پیشرفت قرار بگیرد.
جودو رفع تعلیق شد
محمدعلی رستگار که برای دیدار و گفتگو با مسئولان فدراسیون جهانی و اتحادیه آسیا در حاشیه مسابقات جایزه بزرگ ابوظبی راهی امارات شده بود، شب گذشته به تهران بازگشت.
رئیس فدراسیون جودو در بازگشت از امارات در مورد نتایج این سفر به خبرنگار مهر گفت: از حدود ۲۰ روز قبل که یک نامه مبنی بر تعلیق موقت جودو ایران به فدراسیون رسید، تلاش های فراوانی برای گفتگو با مسئولان اتحادیه آسیا داشتیم تا بتوانیم تیم های خود را در مسابقات آسیایی چین تایپه شرکت دهیم ولی موفق به انجام این تماس نشدیم. لازم است تاکید کنم پس از آن هیچ نامه دیگری مبنی بر تعلیق فدراسیون ارسال نشده است.

وی افزود: رقابت‌های جایزه بزرگ ابوظبی بهترین فرصت بود تا بتوانیم با مسئولان اتحادیه آسیا مستقیم گفتگو کنیم به همین دلیل راهی امارات شده و ملاقات ها و رایزنی‌های متعددی با مقامات اتحادیه آسیا و فدراسیون جهانی داشتیم.

رستگار افزود: در جریان این ملاقات با تشریح شرایط جودو ایران و اینکه غیبت جودوکاران ما در میادین بین المللی باعث افت جودو در کشور شده و هر تصمیمی می تواند به افت جودو ایران منتهی شود و این خلاف اهداف فدراسیون جهانی و اتحادیه آسیاست، درخواست خود را مبنی بر رفع مشکل ارائه دادیم.

رئیس فدراسیون جودو با اشاره به اینکه در این مدت کوتاه مذاکرات فشرده و زیادی با افراد متعدد داشتیم خاطرنشان کرد: در نهایت مشکل تعلیق موقت جودو کشور رفع شد و از این پس می توانیم در هر رویدادی حضور داشته باشیم.

وی ضمن تشکر از مسئولان فدراسیون جهانی و اتحادیه آسیا اظهارداشت: "العنزی" رئیس اتحادیه آسیا با دیدی باز موضوع را بررسی کرد و کمک شایانی داشت تا بتوانیم این مشکل را رفع کنیم و جا دارد تشکر ویژه ای از او داشته باشم.

رئیس فدراسیون جودو افزود: در طی این سفر و قبل از آن متوجه شدم، اتفاق اخیر باعث شد تا افراد متعددی حتی بعضی از ورزشکاران درگیر این ماجرا شوند. افرادی که نقش های متفاوتی داشتند و بعضا به جای کمک به رفع مشکل با نقدهای عجولانه و مغرضانه ای به سخت تر شدن شرایط کمک کردند.

رستگار ابراز امیدواری کرد در روزهایی که جودو نیاز به آرامش و همدلی دارد همه اهالی این رشته و رسانه ها کمک کنند تا اگر مشکلی وجود دارد خیلی زود مرتفع شود.

رئیس فدراسیون جودو در پایان سخنان خود از کلیه رسانه‌ها اعم از بخش های مختلف صداوسیما، روزنامه ها و خبرگزاری‌هایی که برای رفع مشکل با فدراسیون همکاری کردند تشکر و قدردانی کرد.
کد مطلب: 10545
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *