۰
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۵
دبیر کل اتاق بازرگانی نینگ‌های چین:

ایران شریک تجاری چین است

دبیر کل اتاق بازرگانی نینگ‌های چین همکاری تجاری با ایران را مورد علاقه چین خواند و گفت: ایران شریک تجاری چین است
 «ژو شائوبین» پیش از ظهر امروز در رٱس هیئت تجاری چین با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان دیدار و گفت‌وگو کرد.

ایران شریک تجاری چین است

وی با قدردانی از برگزاری جلسه مذکور، ایران را شریک تجاری چین دانست و خواستار همکاری بیشتر با این کشور در زمینه حجم تبادلات تجاری شد و گفت: تبادل نظر درباره همکاری‌های دو جانبه از اهداف این سفر است.

این مسئول چینی آشنایی با وضعیت اقتصادی و بازرگانی ایران در گیلان را از دیگر اهداف سفر هیئت چینی به رشت نامید و تصریح کرد: نحوه همکاری در زمینه تجارت کالا از جمله اهداف مهم این سفر است.

وی با بیان اینکه هیئت چهار نفره چینی به نمایندگی از ۲۰ واحد تولیدی که سرمایه آنها ۲ میلیون «یوآن» واحد پول چینی است، ابراز کرد: از اصفهان و تهران به گیلان و رشت آمدیم تا موضوعات امکان همکاری تجاری را معرفی و تبادل نظر کنیم.

شائوبین با بیان اینکه شهر «نینگ‌های» در جنوب چین واقع شده و دارای ۶۰۰ هزار نفر جمعیت است، افزود: بندر «نین‌بو» با بیش از ۱۵۰ کشور جهان روابط بازرگانی دارد و حجم مبادلات کالا در این بندر ۴ میلیون تن در سال است و یکی از بزرگ‌ترین شهر چین بوده و مقام پنجم دنیا را در زمینه حجم مبادلات کالا دارد.

وی مساحت این شهر بندری را یک‌هزار و ۹۲۰ کیلومتر مربع نامید و ابراز کرد: بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی و ۱۵ هزار واحد بازرگانی در زمینه پرورش محصولات دریایی در آن فعالیت دارد و از این نظر درآمد خوبی کسب می‌کند.

دبیر کل اتاق بازرگانی نینگ‌های چین، استفاده از انرژی آفتاب را یکی از مزایای مهم این شهر بندری عنوان کرد و گفت: واحد فروش آن سالانه ۴ میلیارد یوآن است.

وی استفاده از انرژی آفتاب را در تولید برق و کشاورزی ذکر کرد و متذکر شد: در زمینه واحد شیرآلات، کفش، کشتی‌مسافری، تولید وسایل ورزشی برای مردم، تولید دستگاه ماساژور و... فعالیت داریم که می‌توانیم با در این راستا همکاری‌های خوبی با ایران داشته باشیم.

ساخت ویلای گردشگری و فرسوده گیلان با سقف انرژی آفتاب

مدیر ارشد گروه تجاری شرکت «جنرتی‌گروپ» چین نیز در نشست مذکور در معرفی این شرکت اظهار کرد: این شرکت دارای حدود ۶ هزار نفر کارمند بوده و عمده فعالیت نیز در زمینه بازرگانی، سرمایه‌گذاری و پیمانکاری است.

یو بو، حجم بازرگانی شرکت مذکور را ۴۵ میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی کمک می‌کنیم.

وی بندر انزلی را توسعه یافته خواند و تصریح کرد: در بازدید از بندر انزلی مشاهده کردیم که همه سرگرم کار هستند و نشان می‌دهد که رهبران این منطقه برای گسترش اقتصادی در حال تلاش و فعالیت هستند.

این مسئول چینی، علاقه‌مندی شرکت مذکور را در زمینه همکاری چای ذکر کرد و گفت: از این نظر می‌توانیم به موفقیت‌هایی دست یابیم.

وی در بخش همکاری جهانگردی بیان کرد: در مسیر بازدید خود در بندر انزلی متوجه فرسودگی تعداد زیادی از ویلاهای دهکده گردشگری این شهر شدیم که می‌توانیم با استفاده از تکنولوژی چینی آنها را بازسازی کنیم و این امر می‌تواند سودمند باشد.

بو، افزود: ویلای گردشگری با مساحت ۱۶۰ متر مربع به صورت دو طبقه را در مدت ۱۰ روز می‌سازیم که سقف آن از انرژی آفتاب است.

وی هزینه ساعت هر متر مربع این ویلا با سقف انرژی آفتاب را ۴ هزار و ۵۰۰ یوآن چینی ذکر کرد.

دعوت از رشت برای حضور در نمایشگاه سرویس چند رسانه‌ای در پکن

مدیر کل و مدیر فنی شرکت فناوری اطلاعات «بی‌جینگ اینترجوی تکنولوژی کمپانی چین» نیز در نشست مذکور فعالیت این شرکت را در زمینه IT در شهر پکن چین عنوان کرد و گفت: افراد زیادی در این شرکت فعالیت دارند.

ژنگ ژیون جیونگ، از برگزاری نخستین نمایشگاه «سرویس چند رسانه‌ای» در پکن خبر داد و افزود: رشت به نمایندگی از ایران می‌تواند در این نمایشگاه شرکت کند.

وی با بیان اینکه شرکت ما می‌تواند در زمینه سرویس چند رسانه‌ای خدمات ارائه دهد، تصریح کرد: این خدمات را می‌توانیم به رشت واگذار کنیم.

این مسئول چینی خواستار همکاری در زمینه فناوری اطلاعات با مسئولان مربوطه گیلان شد.

تولید ۹۲ درصد چای کشور در گیلان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان نیز در نشست مذکور با اشاره به معرفی این استان اظهار کرد: گیلان حدود ۱۵ هزار کیلومتر وسعت دارد و تولید کننده ۳۸ درصد برنج و ۹۲ درصد چای کشور است.

هادی تیزهوش تابان فعالیت ۲ هزار و ۳۸۰ واحد صنعتی در استان را یکی از مزایای آن خواند و اذعان کرد: ۸۰ واحد معدنی نیز در گیلان فعالیت دارند.

وی وجود منطقه آزاد انزلی را یکی از ویژگی‌های مهم گیلان عنوان کرد و یادآور شد: گیلان با داشتن جاذبه‌های گردشگری نظیر ماسوله، قلعه‌رودخان، تالاب انزلی و... از مناطق مهم گردشگری ایران است.

این مسئول ترانزیت سالانه ۵۰ میلیون کالا را از ظرفیت‌های مهم گیلان نامید و ابراز کرد: حجم جابه‌جایی کالا در بندر انزلی ۹ میلیون تن است.

واردات ماشین‌آلات مدرن تولید از چین

مشاور اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان نیز در نشست مذکور با بیان اینکه روابط خوبی با کشورهای همسایه داریم، اظهار کرد: امروز بازرگانی با چند سال گذشته متفاوت است و کارشناسان می‌توانند نیاز منطقه را احساس کنند.

میرمسعود نیک‌سیرت، ظرفیت تولید چای در ایران را ۸۰ هزار تن نامید و گفت: با وجود این ظرفیت، ۳۰ تا ۳۵ هزار تن چای تولید می‌کند.

وی مشکلات موجود در صنعت چای را موجب کاهش تولید در این بخش عنوان کرد و افزود: چین بالغ بر ۳۰۰ نوع تنوع چای دارد و ما برای توسعه چای نیازمند تکنولوژی هستیم.

این مسئول خواستار واردات ماشین‌آلات مدرن تولید چای با تکنولوژی بالا از چین شد و خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود ۲۰ نمونه از این دستگاه وارد شود و برای ظرفیت‌های مختلف چای در اختیار کارخانه‌داران قرار گیرد.

وی متذکر شد: این آمادگی وجود دارد که ماشین‌آلات مدرن چین با نرخ مناسب را با تضمین کیفیت آن وارد کنیم.

نیک‌سیرت، ماشین‌آلات تولید چای سبز را نیاز کارخانه‌داران دانست و یادآور شد: چای ایران خالص‌ترین و سالم‌ترین چای دنیاست و در تولید آن هیچ‌گونه سم‌زدایی انجام نمی‌شود و ارگانیک است.

وی بخش بهبود زراعت چای کشور را نیازمند کارشناسان چینی و استفاده از تجارب آنها دانست.
کد مطلب: 10565
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *