۰
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۱۴

مه پاشی تاثیر زیادی نخواهد داشت

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: رفع آلودگی هوای تهران با مه پاشی اشتباه محض است و اجرای این طرح در پایتخت با وسعتی معادل ۷۰۰ کیلومتر مربع تاثیری جدی نخواهد داشت.
 ˈ محمد جواد محمدی زاده ˈ درباره طرح مه پاشی در تهران با هدف کاهش آلودگی هوا اظهار داشت: مه پاشی یکی از روشهای مبارزه با آلایندگی است اما ممکن است بین ۱۰ تا ۱۵ درصد این مشکل را حل کند و بنابراین تکذیب و یا تایید صد درصد آن هر دو اشتباه است.

معاون رییس جمهوری افزود: طرح مه پاشی عمدتا در مورد کارگاه های ساختمانی که پس از آوار شدن، قصد نوسازی دارند، صورت می گیرد و موجب می شود تا با ایجاد رطوبت برروی خاک در اثر وزش باد این خاک در هوا پخش نشود که این امر مطلوب و پسندیده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: اما این طرح فقط برای ساختمانهایی است که می خواهند کار نوسازی انجام دهند و آلودگی هوای تهران را حل نمی کند و مه پاشی در وسعت ۷۰۰ کیلومتر مربعی تهران بدون شک تاثیر جدی نخواهد داشت .

وی گفت : مه پاشی در کارگاه ها تاثیر گذار است و اثر آن در مجموع حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد است.

محمدی زاده افزود: اجرای طرح مه پاشی برای کارگاه های در حال نوسازی وظیفه شهرداری است ، بدون شک این طرح برای این موارد موثر است و باید انجام شود.

*** لزوم پیشرفت توامان ۹ پروژه اصلی طرح جامع برای کاهش آلودگی هوا

محمدی زاده، همچنین با اشاره به طرح جامع کاهش آلودگی هوا اظهار داشت: کاهش آلایندگی هوای تهران و هشت کلانشهر در قالب مجموعه و بسته ای است که اگر با هم پیش روند، بدون شک تاثیرگذار خواهد بود.

وی گفت: در سال ۱۳۹۱ در مقایسه با سال ۱۳۹۰، شاهد ۳۰ درصد بهبودی وضعیت هوا در تهران، ۷۰ درصد در اراک، حدود ۲۷ درصد در اصفهان، ۳۳ درصد در اهواز بودیم که در شهرهای مختلف به تناسب اجرای طرح، شاهد بهبودی خوبی در وضعیت هوا هستیم.

وی خاطر نشان کرد: در این طرح جامع، باید سرانه فضای سبز هر سال یک متر به ازای حریم هر نفر افزایش یابد ، کیفیت فرآورده های سوخت و صنعت تولید خودرو بهبود پیدا کند ، خودروهای اسقاطی از مدار خارج و مدیریت ترافیک اصلاح و معاینه فنی جدی گرفته شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: اگر ۹ پروژه اصلی در قالب طرح جامع کاهش آلودگی هوا با هم پیش برود تاثیر خود را می گذارد.
کد مطلب: 10607
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *