۰
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۲
مدیرمسئول روزنامه‌ی آفتاب یزد:

سهمیه‌ی کاغذ روزنامه‌ها مسکن است

مدیرمسئول روزنامه‌ی آفتاب یزد گفت: اختصاص سهمیه‌ی کاغذ قطعا به روند نزولی قیمت کاغذ مطبوعات کمک خواهد کرد.
منصور مظفری با بیان این‌که سهمیه‌ی کاغذ داده‌شده به روزنامه‌ها مانند مُسکن اولیه است، اظهار کرد: این سهمیه فقط نیاز چند روز یک روزنامه را برطرف می‌کند.

او با اشاره به این‌که تأمین کاغذ ارزان در حیطه‌ی وظایف معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد نیست، بیان کرد: این اقدام یکی از دستاوردهای خوب معاونت مطبوعاتی است که امیدواریم تداوم آن، به کاهش فشار کمبود کاغذ کمک کنند. تخصیص سهمیه‌ی کاغذ می‌تواند مُسکن خوبی باشد تا از گرانی‌های بی‌رویه در صنعت نشر جلوگیری کند.

وی با بیان این‌که حتا تثبیت قیمت‌های کنونی هم به ضرر مطبوعات کشور است‌، ادامه داد: امیدواریم یارانه‌های تخصیصی برای روزنامه‌ها بیشتر شود تا بتواند کمی از این ضرر را جبران کند.

مظفری یکی از دلایل گرانی کاغذ را مشکلات واردات کاغذ دانست و تصریح کرد: دستگاه‌های متولی باید به واردکنندگان کاغذ اطمینان کاغذ بدهند، مانند تعرفه‌ی کاغذ که به صفر رسید.

او گفت:‌ ارز مرجع برای کاغذ باید مانند نیازهای اولیه‌ی مردم، در اولویت قرار گیرد، چون نمی‌توان فقط به خوراک غذایی مردم اهمیت داد و خوراک فرهنگی را نادیده گرفت.

وی نظارت بر واردات کاغذ را یکی از راهکارهای حل این مشکل ارزیابی کرد و افزود: نظارت مسئولان بر نحوه‌ی مصرف کاغذ توزیعی در یک چارچوب بر روند نشر کمک می‌کند.
کد مطلب: 10703
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *