۰
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۲

آلودگی؛ سهم خوزستان از نفت

نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی مجلس نهم با بیان این‌که سهم استان خوزستان از انجام پروژه‌های نفتی تنها آلودگی‌ شده است، گفت: وزارت نفت هنوز زیر بار رفع انواع آلودگی‌های ایجاد شده در منطقه نرفته است.
ناصر صالحی نسب در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به فعالیت ۲ شرکت بزرگی که در زمینه استخراج نفت و گاز در منطقه دشت آزادگان وهویزه فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: شرکت اروندان که به عنوان بهره‌بردار فعالیت می‌کند و شرکت مهندسی توسعه نفت نیز در میادین و حوزه‌های نفتی آزادگان شمالی، آزادگان جنوبی،یادآوران، یاران،جفیر و سوسنگرد در حال فعالیت هستند.
نماینده دشت آزادگان و هویزه در مجلس نهم با بیان این‌که ۶ هزار نفر در این پروژه‌ها در حال فعالیت هستند، گفت: در حالی‌که نیروهای متخصص استان بیکارند ۸۰ درصد این افراد را نیروهای غیر بومی تشکیل می دهد.
وی با بیان این که در آینده نزدیک نیز پروژه‌های NGL ۳۲۰۰و نیروگاه برقی و گازی و تلمبه تصفیه شروع به کار خواهند کرد و تعداد زیادی نیروها مشغول به کار می‌کنند، افزود: سهم استان و منطقه آزادگان از فعالیت‌های متمرکز در بخش نفت و گاز هیچ است.
صالحی نسب متذکر شد: سهم استان خوزستان از پروژه‌های نفت و گاز تنها آلودگی بوده است. این استان ۸۵ درصد نفت و گاز کشور را تأمین می‌ کند و از نظر کشاورزی رتبه نخست را دارد از نظر بدبختی مردم نیز رتبه نخست را دارد.
نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی مجلس نهم وزارت نفت هنوز زیر بار آلودگی‌هایی که در استان خوزستان ایجاد کرده نرفته است، بیان کرد: طبق قانون باید یک درصد از درآمدهای خود را صرف رفع مسائل زیست محیطی کنند اما هنوز انجام نشده است و تاکنون مقاومت کردند.
نماینده دشت آزادگان و هویزه در مجلس نهم با اشاره به پیگیری‌هایی که انجام داده و با استناد به اعلام سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر این‌که دشت آزادگان و هویزه از فعالیت‌های نفت و گاز متضرر شده ودچار آلودگی‌های بسیاری شده‌اند، افزود: باید شرکت‌های فعال در منطقه نسبت به رفع مشکلات زیست محیطی اقدام کنند.
به گفته صالحی نسب شرکت های فعال در این بخش مدعی هستند که شرکت ملی نفت باید برای رفع آلودگی‌ها در این مناطق اقدام کند.
نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی مجلس نهم هیچ کدام از فعالان دراستان خوزستان هنوز زیر بار رفع آلودگی ها به طور کامل نرفته‌اند، گفت:شرکت‌هایی که در زمینه استخراج نفت و گاز فعالیت می‌کنند بیشتر به دنبال سودهای کلان هستند و تمایلی به هزینه کردن ندارند.
کد مطلب: 10743
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *