۰
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۸

خط و نشان کویت برای ایران

"محمد عبدالله الصباح" افزود: دولت کویت شانه به شانه در کنار برادرانمان در امارات ایستاده است. دلیل این موضوع نزدیکی واقعی دو کشور به یکدیگر است.
به گزارش عصر ایران،وزیر اطلاع رسانی کویت گفت که کشورش در مقابله با آنچه که او "تهدیدات ایران" توصیف کرد در کنار امارات قرار دارد. 

این اظهار نظر در حالی امروز دوشنبه منتشر می شود که محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران قرار است در هفته جاری برای حضور در نشست "مجمع همکاری آسیایی" راهی کویت شود.

"محمد عبدالله الصباح" وزیر اطلاع رسانی کویت در مصاحبه با روزنامه "الشرق" عربستان سعودی اضافه کرد: تهدیدات اخیر ایران علیه امارات در موضوع جزایر سه گانه، به هیچ وجه قابل توجیه و درک نیستند. کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس درباره این موضوع، بارها بر موضع خود تاکید کرده اند.

این مصاحبه امروز دوشنبه در وب سایت روزنامه الشرق منتشر شده است.

"محمد عبدالله الصباح" افزود: دولت کویت شانه به شانه در کنار برادرانمان در امارات ایستاده است. دلیل این موضوع نزدیکی واقعی دو کشور به یکدیگر است. بدون شک مسئله جزایر سه گانه در بالاترین سطح بررسی و تصمیمات لازم در این باره اتخاذ می شود.

قبل از این رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه ایران تهدید کرده بود در صورت پافشاری امارات بر ادعای مالکیت بر جزایر سه گانه، تهران روابط دیپلماتیک با ابوظبی را قطع خواهد کرد. این تهدید همزمان با سفر معاون کنسولی وزارت خارجه ایران به امارات منتشر شده بود.

پس از آن وزارت خارجه ایران با تکذیب این تهدید، بر روابط خوب با امارات تاکید کرد.

احمدی نژاد قبل از این هم در اسفند ۱۳۸۴ به کویت سفر کرده بود. در نشست اخیر سران جنبش عدم تعهد در تهران نیز قرار بود امیر کویت به ایران سفر کند اما این اتفاق روی نداد و کویت در سطح وزیر خارجه در نشست تهران حاضر شد.
کد مطلب: 10772
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *