۰
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۲۱

ناتوانی معلولان در اقساط پردازی مسکن مهر

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: بسیاری از معلولان توانایی بازپرداخت اقساط مسکن مهر را نداشته و با وجود اعلام اقساط ۲۰ ساله با کارمزد چهار درصد برای این مسکن ها، این امر رعایت نشده و معلولان با مشکل دیرکرد اقساط مواجه می شوند
محمدرضا صادقی روز دوشنبه در همایش روز جهانی عصای سفید افزود: چهار هزار و ۶۵۲ روشندل و کم بینا زیر پوشش بهزیستی استان بوده و یک هزار و ۱۸۷ نفر آنها در قالب مستمری بگیر از خدمات بهزیستی بهره مند شده اند.

وی گفت: اصلی ترین مشکل معلولان اشتغال و مسکن است که با حمایت های این سازمان ۷۰ نفر از آنها از طریق مسکن مهر و کمک های بلاعوض صاحب مسکن شده اند.

وی تعداد معلولان شاغل را ۶۵۸ نفر اعلام کرد و افزود: بعضی از سازمان ها قانون سه درصد سهمیه اشتغال معلولان را رعایت نمی کنند.

صادقی با قدردانی از شهرداری تبریز به دلیل مناسب سازی معابر عمومی برای نابینایان اظهار کرد: تبریز جزو اولین شهرهایی است که مناسب سازی معابر عمومی در آن صورت گرفته است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی نیز بر لزوم توجه ویژه مسئولان به اشتغال معلولان تاکید کرد.

محمد اسماعیل سعیدی در این همایش افزود: باید زمینه ای برای اشتغال پایدار معلولان فراهم شود و سهم این قشر در برنامه ریزی های کلان کشور مد نظر قرار گیرد.

وی اظهارکرد: کشور در شرایط کنونی از نظر اقتصاد و اشتغال در تلاطم است و دشمنان با شدت هر چه تمام تر فشارها و تحریم هایی را علیه ایران اسلامی تحمیل می کنند و هدف آنها در تنگنا قرار دادن ملت است.

وی گفت: نیت آنها سست کردن عزت و اقتدار مردم ایران بوده در نتیجه مردم ما باید با وحدت کلمه، همدلی و استقامت در برابر شرایط سخت، اجازه تحقق اهداف دشمنان را ندهند.

سعیدی خاطرنشان کرد: در این شرایط باید مسئولان هنر مدیریت خود را به معرض نمایش گذاشته و همواره پیام های امام راحل و رهبر معظم انقلاب را سرمشق خود قرار دهند.
کد مطلب: 10793
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *