۰
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۹

واردات گندم گندیده و شأن مردم

نایب رئیس کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: واردات گندم گندیده از هند در شأن مردم ایران نیست و باید در تأمین گندم مورد نیاز با سهل‌انگاری‌های صورت گرفته در زمان خرید فکری اساسی صورت بگیرد.
منصور حقیقت‌پور  اظهار داشت: بلایی که امسال در بحث خرید گندم گرفتار آن شدیم نامناسب بودن قیمت تضمینی محصولات بود به طوریکه قیمت پیشنهادی ۴۶۵ تومان وزیر جهاد کشاورزی به ۴۲۰ تومان تقلیل یافت و با مصوب شدن این قیمت تضمینی نازل هیچ کشاورزی حاضر نبود محصول خود را به دولت بفروشد.

وی تصریح کرد: از ۱۴ میلیون تن گندم تولید شده در این کشور تنها دو میلیون تن به دولت فروخته شده و بیش از ۱۲ میلیون تن توسط بخش خصوصی خریداری شده و به جای مصرف انسانی به سمت مرغداری‌ها و مصارف دیگر سوق پیدا کرده است.

حقیقت‌پور مسئول این بی‌تدبیری‌ها و اقدامات غلط در حوزه تولید و ذخیره‌سازی را دولت و وزارت جهاد و صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد و ادامه داد: ما به رغم از دست دادن فرصت خرید با قیمت مناسب در زمان برداشت محصول گندم امروز ناعلاج هستیم تا با قیمت هزار تومان گندم گندیده از هند وارد کنیم که اصلاً نمی‌توان با آن نان تولید کرد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی به صدور مجوز برای واردات گندم اشاره کرد و افزود: دولت باید جوابگوی نیاز کارخانه‌داران آردسازی و همچنین نانوایی‌ها باشد که با وضعیت فعلی به نظر می‌رسد بخش عظیمی از کار و تلاش این کارخانه‌داران متوقف شود.

وی خاطر نشان کرد: امروز گندم ما با قیمتی معادل کاه در داخل خریداری می‌شد که به نظر می‌رسد چنین سیاست غلط در سیب‌زمینی نیز تکرار شود که سعی شد برای از بین بردن این مشکل اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

نایب رئیس کمسیون امنیت ملی مجلس پایین بودن قیمت تضمینی خرید سیب‌زمینی را یک آفت مهم و مشابه آفت تولید گندم در این استان اعلام کرد و بیان داشت: ما امروز به معنای حقیقی با مشکلات و تنگناهایی در این زمینه روبه‌رو هستیم ولی سعی کردیم برای حل مشکلات کشاورزان و زارعان سیب‌زمینی بحث صادرات آن را تقویت کنیم.
کد مطلب: 10795
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *