۰
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۰۰

ابراز تاسف آمريکا از تصميم انگليس

واشنگتن روز سه شنبه از تصمیم انگلیس برای مسترد نکردن گری مک کینن، هکر انگلیسی به آمریکا که به نفوذ به رایانه های ارتش این کشور متهم است، ابراز ناامیدی کرد.
ویکتوریا نولند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به اینکه واشنگتن جزئیات تصمیم انگلیس را بررسی
می کند، خاطر نشان کرد « آمریکا از تصمیم انگلیس برای جلوگیری از استرداد گری مک کینن برای محاکمه در آمریکا، بعد از این مدت طولانی احساس ناامیدی می کند.
بعد از ده سال کشمکش قضایی، ترزا می، وزیر کشور انگلیس روز سه شنبه با اعلام اینکه گری مک کینن به علت مشکلات مربوط به وضع سلامت وی به آمریکا مسترد نخواهد شد، خاطر نشان کرد استرداد وی نقض حقوق بشر و خطر خودکشی مک کینن را به دنبال خواهد شد.
مک کینن، تبعه انگلیسی چهل و شش ساله ای که از نوعی ناراحتی روانی موسوم به درخودماندگی رنج می برد، در سال دو هزار و دو به جرم هک کردن ده ها رایانه ارتش آمریکا و سازمان فضایی آمریکا، ناسا، و از کار انداختن سیصد دستگاه رایانه در یک پایگاه نظامی آمریکا، کمی بعد از حملات یازدهم سپتامبر سال دو هزار و یک بازداشت شد.
مک کینن هرگز نفوذ به رایانه های ارتش آمریکا و ناسا را رد نکرده اما همیشه اعلام کرده است وی در جستجوی دست یافتن به اسناد محرمانه آمریکا که وجود ماورای زمینی را اثبات می کند، بوده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، نولند در پاسخ به این سوال که آیا این تصمیم در روابط ویژه تاریخی میان انگلیس و آمریکا تاثیر خواهد گذاشت یا خیر، اعلام کرد « شما می دانید که ما اتحادی باور نکردنی با لندن داریم و واضح است که این روابط در همه اشکال خود ادامه خواهد یافت ».
کد مطلب: 10953
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *