۰
پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۷

کارکنان مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان هفت ماه حقوق نگرفته اند

کارکنان مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان هفت ماه حقوق نگرفته اند

کارکنان مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان می گویند نزدیک به ۷ ماه است حقوق ودستمزدهای خود را دریافت نکرده اند واکنون با مشکلات مالی ومعیشتی فراوانی دست وپنجه نرم می کنند.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، چهل نفر از کارگران و کارشناسان بخش های مرمت، پژوهش و راهنمای مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب ماه هاست منتظر دریافت حقوق و دستمزدهای معوقه خود هستند اما تاکنون موفق به دریافت آن نشده اند . یکی از این کارکنان با ابراز تاسف از پرداخت نشدن حقوق کارکنان مجموعه آثار باستانی تخت سلیمان تکاب گفت همه ما بصورت روزمزد در این مجموعه مشغول به کار هستیم اما در دریافت حقوق و دستمزد های خود با مشکلات فراوانی مواجه شده و چندین ماه باید برای دریافت حقوق معوقه خود هر روز به واحدهای مختلف مجموعه مراجعه کنیم . وی افزود: تلاشها وپیگیری های مکرر و روزانه ما برای دریافت دستمزدهای معوقه چندین ماهه تاکنون بی نتیجه مانده و مدیران مجموعه پاسخ مشخصی در خصوص زمان دریافت حقوق عقب افتاده کارکنان به ما نمی دهند. وی یادآورشد :هم اکنون به دلیل عدم دریافت حقوق معوقه خود قادر به تامین هزینه های زندگی نبوده و در امور روزمره با سختی های فراوانی مواجه می شویم.
یکی دیگر از کارکنان مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب در این زمینه گفت: با وجود اینکه سالانه بیش از یک میلیارد ریال اعتبار به بخش های مختلف این مجموعه تخصیص می یابد اما معلوم نیست مسوولان این محوطه باستانی به چه دلیل از پرداخت حقوق کارکنان و کارگران این مجموعه خودداری می کنند. وی تاکید کرد : در پیگیری هایی که کارکنان در خصوص دریافت حقوق معوقه خود انجام داده اند مسائلی همچون وجود اختلاف و عدم هماهنگی بین مدیران مجموعه تخت سلیمان ومسوولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان غربی در خصوص اعتبارات پرداخت حقوق کارکنان مطرح شده است.
وی افزود : مسوولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان غربی در زمینه عدم پرداخت حقوق کارکنان مجمعه تخت سلیمان می گویند اعتبار جاری برای پرداخت حقوق کارکنان این مجموعه وجود ندارد اما مدیران مجموعه تخت سلیمان در اظهار نظرهایی ضد ونقیض ادعا می کنند اعتبار لازم برای پرداخت حقوق کارکنان وجود دارد اما سازمان میراث از تخصیص و پرداخت آن به کارکنان مجموعه خودداری می کنند. وی خاطرنشان کرد : وجود همین اختلافات و ناهماهنگی ها در امور اداری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان غربی و مجموعه تخت سلیمان نهایتا منجر به پرداخت نشدن چندین ماهه حقوق کارکنان مجموعه شده است. این کارگر با ابراز نگرانی از وضعیت شغلی و معیشتی خانواده خود می گوید: هیچ یک از مسوولان ذیربط به مشکلات معیشتی کارکنان توجهی نمی کنند و هر روز وعده ای می دهند که عملی نمی شود و ما همچنان در انتظار تصمیم و تدبیر مسوولان مجموعه برای رفع مشکلات مالی و صنفی خود هستیم.
مجموعه آثار باستاني تخت سليمان در ۴۲ كيلومتري شمال شرقي شهرستان تكاب درجنوب استان آذربايجان غربي قرار دارد. این مجموعه به عنوان یکی از مهم‌ترین و مشهورترین مراکز تاریخ تمدن ایران و جهان چهارمین اثر ملی ثبت شده کشور در فهرست آثار سازمان یونسکو است. این مجموعه فرهنگی - تاریخی به مساحت ۱۲۴ هزار مترمربع که در ادوار مختلف محل سکونت مادها، اشکانیان، ساسانیان و مغول‌ها بوده در اطراف دریاچه‌ای طبیعی ساخته شده ‌و مهم‌ترین آثار بجا مانده آن آتشکده آذرگشسب و تالارهای دوره ساسانی است.
امیر خالق نژاد

کد مطلب: 11053
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *