۰
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۹
دبيرکل سازمان ملل متحد:

به جای کلمات دلسوزانه حمایت کنید

دبیرکل سازمان ملل متحد در روز جهانی ریشه کنی فقر گفت: کسانیکه از فقر در جهان کنونی رنج می برند به حمایت های قاطع، بیش از کلمات دلسوزانه نیاز دارند.
همزمان با افزایش نابرابری شدید کشورهای جهان در دسترسی به منابع غذائی، سازمان ملل در روز بین المللی ریشه کنی فقر از جامعه بین المللی خواست نه تنها به جوانب مادی بلکه ابعاد اجتماعی این دسترسی نابرابر نیز توجه کنند.
بان کی مون در پیامی که به مناسبت روز جهانی ریشه کنی فقر منتشر شد افزود: تقبیح مسئله فقر مسئله ای ساده ولی مبارزه با آن دشوار است.
وی گفت: در زمانی که ریاضت های اقتصادی بیشتر اعمال می شوند، ضرورت دارد سیاست هایی نیز برای حفاظت از اقشار آسیب پذیر در نظر گرفته شود.
آیرینا بوکاوا دبیرکل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل (یونسکو) نیز در پیام جداگانه ای گفت: بیش از یک میلیارد نفر از مردم جهان در فقر شدید و به گفته بانک جهانی با درآمدی کمتر از یک دلار در روز به سر می برند که این وضع نقض اصول حقوق بشر و مانعی برای توسعه است.
بوکاوا گفت: پیشرفت هایی در مبارزه با فقر صورت گرفته و از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون سطح فقر شدید به نصف کاهش یافته است که این ثابت می کند با خواست سیاسی و تعهدات مشترک کشورها، می توان به پیروزی دست یافت ولی ضرورت دارد برای موفقیت کامل تلاش ها را در برابر شکل گیری فرم جدیدی از فقر و ناهنجاری های اجتماعی دو برابر کنیم.
مبارزه با فقر یکی از اهداف اصلی سازمان ملل است و مجمع عمومی به منظور ارتقاء آگاهی از ضرورت ریشه کنی و مبارزه با فقر در همه کشورها، در سال ۱۹۹۳ میلادی، بیست و ششم مهر (هفدهم اکتبر) را «روز جهانی ریشه کنی فقر» نامید.
شعار امسال روز جهانی ریشه کنی فقر، پایان دادن به فقر شدید، ارتقاء توانمندی برای ایجاد صلح است که به رابطه بین فقر و ناآرامی اجتماعی اشاره و همزمان بر فراهم آوردن مهارت های ضروری برای مردم در همکاری بیشتر در اجتماع تاکید دارد.
کد مطلب: 11054
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *