۰
جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۵۰
محمود عباس:

نتانياهو مسئول شکست مذاکرات است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز پنجشنبه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را متهم کرد که راه تشکیل دو کشور برای حل مناقشه خاور میانه را به شکست کشانده است
محمود عباس در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی یدیوت آحارونوت تاکید کرد بنیامین نتانیاهو با مخالفت یکجانبه با از سرگیری گفتگوهای مستقیم بر اساس راه حل تشکیل دو کشور ، عامل اصلی شکست تلاشهای منطقه ای و بین المللی برای حل مسئله فلسطین است .
عباس در مصاحبه با روزنامه یدیوت آحارونوت که متن کامل آن امروز منتشر خواهد شد ،گفت :« نتانیاهو با پیشنهاد او برای از سرگیری گفتگوها بر اساس توافقاتی قبلی با ایهود اولمرت نخست وزیر سابق اسرائیل مخالفت کرده است».
عباس افزود بر اساس توافقات قبلی بین فلسطین و ژیم صهیونیستی ، تل آویو موافقت کرده بود
از بخش وسیعی از کرانه باختری رود اردن و شرق بیت المقدس عقب نشینی کند .
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار داشت در آخرین دیدار با نتانیاهو از او خواستم
مذاکرات صلح از نقطه ای که در گفتگوهای قبلی متوقف شده بود ، از سرگرفته شود ولی
متاسفانه نتانیاهو تاکید دارد گفتگوها باید از نقطه صفر آغار شود .
به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از بیت المقدس ، محمود عباس در ادامه این مصاحبه به روزنامه
یدیوت آحارونوت گفت :« اصرار نتانیاهو مبنی بر تمرکز گفتگوهای صلح بر مسائل امنیتی و حضور نظامیان این رژیم در منطقه وادی سبب شد تا او نیز توقف و بن بست مذاکرات صلح را اعلام کند ».
عباس در ادامه افزود بر اساس نتایج نظر سنجی ها در اسرائیل ، بیش از هفتاد درصد از ساکنان اسرائیل خواهان امضای موافقتنامه صلح با فلسطینی ها هستند ولی از طرف دیگر خبرهایی
منتشر می شود که مسئله فلسطین در دستور کار احزاب سیاسی اسرائیل قرار ندارد .
آخرین دور از گفتگوهای صلح بین فلسطین و اسرائیل با میانجی گری آمریکا در سپتامبر
سال دو هزارو ده در واشنگتن برگزار شد ولی پس از گذشت چند ماه و در پی مخالفت اسرائیل با تعلیق شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن، این گفتگوها نیز با شکست رو به رو شد .
عباس در ادامه افزود مقامات اسرائیل باید بدانند که هشدار های تشکیلات خودگردان درباره
پیامدهای توقف روند مذاکرات صلح ،هرگز به معنای تهدید فلسطین برای آغاز انتفاضه سوم نیست ، چرا که بازگشت به حملات مسلحانه هرگز گزینه فلسطینی ها نیست ولی تل آویو باید این واقعیت را بداند که تهدید و ناامیدی پیامدهای ناگواری به دنبال خواهد داشت .
عباس درباره تلاشهایش برای ارتقای جایگاه فلسطینی ها در سازمان ملل به عنوان ناظر غیر
عضو این سازمان تا اواخر امسال ، گفت این امر سبب خواهد شد تا فلسطینی ها بتوانند جنایتهای اسرائیل را در دادگاههای بین المللی پیگیری کنند .
کد مطلب: 11132
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *