۱
۰
جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۵۹

مجاهدین خلق به مرز سوریه و لبنان می‌روند

چندی پیش گروهک تروریستی منافقین رسما از مخالفین بشار اسد حمایت کرد.
مجاهدین خلق به مرز سوریه و لبنان می‌روند
به گزارش خبرآنلاین، پس از خروج نام گروهک منافقین از فهرست سازمان‌های تروریستی، سخنگوی این گروهک طی بیانیه‌ای اعلام کرد که اعضای منافقین به گروه‌های تروریستی فعال در سوریه کمک خواهند کرد.
سخنگوی این گروهک تروریستی طی بیانیه‌ای که در سایت‌ها و رسانه‌های وابسته به منافقین درج شد، ضمن حمایت از ارتش آزاد سوریه، از حمایت صریح و جدی از اقدامات تروریستی در سوریه خبر داد. منافقین دلایل خود مبنی‌ بر حضور در تحرکات مسلحانه سوریه را حمایت جمهوری اسلامی از دولت سوریه عنوان کردند.
این اعلام موضع آشکار گروهک منافقین چند روز پس از آن صورت گرفت که معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کافه خبر عنوان کرد که «آن طورکه ما اطلاع داریم در حال حاضر این گروهک ماموریت پیدا کردند تا همراه با سایر گروه های تروریستی در سوریه حضور پیدا کنند.» 
حالا روزنامه لبنانی السفیر با چاپ گزارشی از طرح آمریکایی - ترکی مبنی بر احداث پایگاه نظامی برای اعضای گروهک تروریستی مجاهدین خلق در مناطق مرزی لبنان و سوریه خبر داده است.
آنگونه که خبرگزاری ایرنا گزارش کرده است در خبر روزنامه السفیر آمده است که هفته‌های گذشته نشست سه جانبه‌ای با میزبانی ترکیه با حضور بسام الدادا مشاور سیاسی گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه، یکی از اعضای گروه ۱۴ مارس لبنان و تعدادی از رهبران گروهک مجاهدین خلق تحت اشراف سفارت آمریکا در ترکیه برگزار شد.
این روزنامه لبنانی با اشاره به بستن اردوگاه منافقین در خاک عراق به دنبال مذاکرات نهایی دولت عراق و سازمان ملل ادامه داد در نشست ترکیه موضوع احداث پایگاهی برای استقرار اعضای گروهک مجاهدین خلق در مناطق مرزی لبنان و سوریه مورد تأیید قرار گرفت.
این روزنامه با اشاره به سیر تبلیغات گمراه کننده مخالفان سوریه پیرامون دست داشتن حزب الله در بحران سوریه و همزمانی آن با موضوع احداث اردوگاه برای منافقین در مناطق مرزی لبنان و سوریه نوشت: گروه های مخالف نظام سوریه با به راه انداختن چینن تبلیغاتی به دنبال ایجاد اردوگاههایی در مناطق مرزی لبنان و سوریه با هدف رویارویی با حزب الله و ایران هستند؛ این درحالی است که مقامات بلندپایه لبنان بارها موضوع وجود نیروهای نظامی ایران در لبنان را تکذیب کرده اند.
السفیر با اشاره به تلاش های گروه های تروریستی برای سیطره بر مناطق مرزی لبنان ادامه داد: هزاران تن از اعضای موسوم به ارتش آزاد سوریه در ساعت‌های اخیر به سوی مناطق مرزی لبنان به ویژه منطقه وادی خالد فرار کرده و اقدام به سازماندهی نیروهایشان در مناطق مرزی لبنان و سوریه با هدف ایجاد هماهنگی با رهبران مخالفان در داخل سوریه کرده اند.
السفیر با هشدار نسبت به درگیر کردن اطراف لبنانی در طرح مشترک و مشکوک آمریکا و ترکیه نوشت: اجرای این طرح ثبات و استقرار لبنان را مورد تهدید و خطر قرار خواهد داد.
در همین حال نخست‌وزیر لبنان نسبت به تصمیم گروهک تروریستی منافقین برای انتقال به مناطق شمالی لبنان به منظور حمایت از گروه‌های شورشی سوریه‌ای اظهار بی‌اطلاعی کرد.
به گزارش ایسنا، نجیب میقاتی در کنفرانس مطبوعاتی که در دفتر نخست‌وزیر در بیروت برگزار شد در پاسخ به سوالی مبنی بر تصمیم گروهک تروریستی منافقین برای ورود به مناطق شمالی لبنان به منظور جنگیدن در کنار گروه‌های مسلح سوری گفت: ما اطلاعاتی در این خصوص نداریم و اگر هم که اطلاعاتی داشته باشیم آنچه که می‌گوییم این است که ما می‌خواهیم لبنان به دور از عرصه‌ درگیری‌ها باشد و نباید که مشکلات را به سوی خودمان بکشانیم.
 
کد مطلب: 11201
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


خاک برسرتان وطن فروشان