۹
۰
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۲۷
نماینده سرخس و فریمان در گفت و گو با پایگاه خبری فریادگر اعلام کرد:

مردم سرخس، قربانی اختلافات دولت با آستان قدس رضوی

میدان ورودی شهر سرخس
میدان ورودی شهر سرخس

احمد سجادی با اشاره به اینکه اختلاف بین آستان قدس و دولت باعث شده تا مردم سرخس با مشکلات فراوانی رو به رو شوند گفت: دولت و آستان قدس مدعی مالکیت سرخس هستند. مردم هم برایشان فرقی نمی کند و حاضر هستند که اگر آستان قدس مالک سرخس بود مردم رعیت امام رضا(ع) شوند.
احمد سجادی نماینده مردم سرخس، فریمان، احمد آباد و رضویه در گفت و گو با پایگاه خبری فریادگر با اعلام اینکه به دلیل اختلاف دولت با آستان قدس، مردم نمی توانند هیچ گونه تسهیلاتی دریافت کنند می گوید: به مردم ما وام نمی دهند و ۱۳ میلیارد تومانی که برای کارهای دامداری و کشاورزی سرخس اختصاص داده اند، نمی توانیم بگیریم زیرا هیچ گونه سند مالکیتی نداریم و آستان قدس اعلام کرده که اجاره نامه ها را نیز بانکها قبول نکنند. نماینده فریمان و سرخس با اعلام اینکه در حال حاضر شهر سرخس ۸۲ سند ۶ هکتاری دارد که دولت تایید کرده این زمینها متعلق به مردم است گفت: این قانون را مجلس در سال ۶۲ تصویب کرده اما آستان قدس اجازه نمی دهد این قانون اعمال شود. وی تاکید کرد: ما کاری به مشاجره اینها نداریم. حرف ما این است که آستان قدس اجاره نامه به عنوان مالک به مردم بدهد و تفاهم نامه ای با دولت امضا کند و اجازه دهد که این تسهیلات دریافت شود تا اشتغال و گردش مالی در این شهر اتفاق بیفتد. سجادی با اعلام اینکه در ۳۰ سال پس از انقلاب حتی یک کارخانه در سرخس راه اندازی نشده است گفت: در سرخس منطقه ویژه تجاری تاسیس شده و راه آهن هم راه اندازی شده اما در این منطقه ویژه کارخانه ای راه اندازی نشده و آستان قدس اجازه نمی دهد که در سرخس کارخانه تاسیس شود. وی افزود: آستان قدس به مردم اعلام کرده باید در منطقه ویژه کارخانه راه اندازی کنید اما متاسفانه قیمت زمین در منطقه ویژه به اندازه ای گران است که برای مردم مقدور نیست در آنجا کارخانه راه بیندازند. عضو کمیسیون انرژِی مجلس با اعلام اینکه در حال حاضر ساخت و ساز در سرخس با مشکل رو به رو شده است گفت: آستان قدس اجازه هیچ فعالیت ساخت و سازی نمی دهد. مسکن مهر که یک طرح ملی بود هنوز در سرخس ساخته نشده و به یک بخش هم که مجوز داده اند و آستان قدس عوض آن زمین را گرفته، هنوز مسکن به مردم تحویل نشده است. وی به مشکلات مردم سرخس در مورد دسترسی به آب آشامیدنی اشاره کرد و گفت : هفتاد درصد آب شرب شهر مشهد به وسیله سد دوستی سرخس تامین می شود اما مردم سرخس هنوز آب شرب ندارند. آب آشامیدنی سرخس چندین بار مورد بررسی قرار گرفته و مسوولان اعلام کرده اند که آب آشامیدنی بسیار سنگین است. در نتیجه بیماران بسیاری داریم که در اثر استفاده از همین آب، کلیه هایشان را از دست داده اند. وی با اعلام اینکه آب سد دوستی ۱۸۰ کیلومتر را طی می کند تا به مردم مشهد برسد گفت: متاسفانه هنوز یک لیتر آب شرب سد دوستی را به مردم سرخس نداده اند و سد دوستی برای ما معنای دوستی نمی دهد. سجادی با ذکر این نکته که تنها تامین کننده نفت و گاز و انرژی در شرق کشور در پالایشگاه خانگیران فعال است گفت: با این وجود هنوز شهر سرخس توسعه پیدا نکرده و مردم در محرومیت هستند. وی افزود: سرخس بهترین یونجه، پنبه، گندم، جو و بهترین پسته را تولید می کند و ۲۰ هزار هکتار جنگل پسته دیم به صورت خودرو در کوهها وجود دارد. بهترین توانایی ها در این منطقه وجود دارد اما به دلیل اختلاف آستان قدس با دولت، هیچ امکاناتی به مردم تعلق نمی گیرد و در محرومیت هستیم.

کد مطلب: 11341
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


نعمت
عالیست
مرتضی رنجبر
United States
انشاءالله شاهد تغییرات اساسی با حضور نماینده محترم سرخس باشیم
علی
ما هم طرفدارتان هستیم.و صدای مردم را به گوش همه برسانید.از سایت گوگل هم تشکر کنیید.استان قدس استغفرالله مثل معبد انخماو شده که فقط امام رضا (ع) واقعی هست و از نامشان سو استفاده می کنند.
سرخسی
ای بابا تا کی حرف?!
Iran, Islamic Republic of
حق با نماينده سرخس است چرا آستان قدس دست از سر مردم فقير سرخس بر نميدارد ? يا امام رضا، امام رئوف حق مردم محروم سرخس را از اینها بگير
محمد
دمت گرم پیگیری کن تا شاید مسوولین به درد ما برسن
Iran, Islamic Republic of
اگه مردم سرخس به رهبر معظم انقلاب نامه بنويسن انشاالله مشككلمون حل ميشه
مهدی چوپانی
واقعا خداخیرت بده اقای سجادی
جعفراکرمی
بیاییم ماباسوادهای شهرستان یک تاریخی معین کنیم بریم دفتررهبری باحضورنماینده مشکلاتمونومطرح کنیم.تاکی مابدبخت باشیم بااین همه سرمایه.نمایندمون تنهاست واقعا