۰
يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۴۵
رايزني وزيران خارجه ايران و سوريه

صالحي و معلم بر انجام اصلاحات در جهت تامين مطالبات مشروع مردم تاکید کردند

حفظ استقلال سوريه و حمايت از مقاومت بهاي بالايي دارد و ان‌شاالله دولت و ملت سوريه براي تحقق اين امر از اين امتحان سخت با سربلندي بيش‌تر و هرچه مقتدرتر خارج خواهند شد.
صالحي و معلم بر انجام اصلاحات در جهت تامين مطالبات مشروع مردم  تاکید کردند

وزيران امور خارجه جمهوري اسلامي ايران و سوريه بعد از ظهر يك‌شنبه در تهران آخرين تحولات جاري در سوريه و راه‌هاي برون رفت از اين مساله را مورد بررسي و تبادل نظر قرار دادند. 

دكتر علي‌اكبر صالحي و وليد معلم بر ضرورت تحقق اين امر با توقف دخالت خارجي، جلوگيري از اقدامات تروريستي و كشتار و خونريزي، انجام اصلاحات رييس‌جمهور بشار اسد در جهت تامين خواسته‌ها و مطالبات مشروع مردمي از طريق گفت‌وگو، تعامل و اتخاذ يك راه حل سوري ـ سوري تاكيد كردند.

صالحي در اين ديدار سوريه را كشور دوست و برادر ايران خواند و تاكيد كرد كه جمهوري اسلامي ايران همواره در كنار سوريه بوده و خواهد بود.

او با اشاره به اين كه آن چه در سوريه در جريان است، تجاوز آشكار به يك كشور و نقض قوانين بين‌المللي است، انجام اصلاحات رييس‌جمهور بشار اسد را يادآور شد و تاكيد كرد: بايد فرصت كافي داد تا اين اصلاحات پيش برود و نتايج آن جلوه‌گر شود.

وزير امورخارجه كشورمان تصريح كرد: حفظ استقلال سوريه و حمايت از مقاومت بهاي بالايي دارد و ان‌شاالله دولت و ملت سوريه براي تحقق اين امر از اين امتحان سخت با سربلندي بيش‌تر و هرچه مقتدرتر خارج خواهند شد.

صالحي ضرورت صبر و بردباري، درايت و هوشمندي براي برون رفت از اين بحران را خاطرنشان كرد و كشتار مردم را از سوي هر طرفي مردود دانست.

وليد معلم نيز در اين ملاقات با ابراز خرسندي از سفر به تهران، ايران را دوست و برادر دوران سختي و خوشي سوريه توصيف كرد.

وي با اشاره به توطه قدرت‌هاي غربي و رژيم صهيونيستي برضد سوريه و كشورهاي مستقل و حامي مقاومت گفت: اينجانب حامل پيام قدرداني رهبري سوريه از مواضع اصولي جمهوري اسلامي ايران در قبال سوريه و ملت اين كشور هستم.

وليد معلم افزود: مردم سوريه شرايط را درك و به خوبي بر توطئه منطقه‌يي و فرا منطقه‌يي براي ضربه به سوريه واقف هستند.

وي با انتقاد از مواضع برخي كشورها كه آشكارا خواستار اقدام عليه سوريه، خارج از چارچوب سازمان ملل متحد هستند، تاكيد كرد كه مردم و حكومت سوريه مصمم هستند با قاطعيت طرح‌هاي مداخله‌جويانه رژيم صهيونيستي و دشمنان سوريه را با شكست مواجه كنند و ارتش سوريه با قدرت تروريست‌ها را متوقف مي‌كند و اخبار اميدواركننده ارتش، نويد بخش صلح و ثبات و آرامش در سراسر سوريه است.

وليد معلم هم‌چنين با ارائه گزارشي از آخرين تحولات ميداني، وضعيت سياسي و اقتصادي روابط با همسايگان، تحركات بين‌المللي از جمله طرح ۶ ماده‌اي كوفي عنان، اقدامات دولت سوريه براي برون رفت از بحران از طريق انجام اصلاحات رييس‌جمهور بشار اسد، پايبندي به طرح كوفي عنان، مقابله با تروريست‌ها و عمليات تروريستي و استقرار آرامش، امنيت و ثبات را تشريح كرد.
کد مطلب: 1154
مرجع : ایلنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *