۰
دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۳۵
لاوروف:

اسد ضامن تامین حقوق اقلیتهاست

وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از هجمه به رئیس جمهوری سوریه، وی را ضامن حقوق اقلیتهای این کشور دانست.
 به نقل از پایگاه روسیا الیوم ، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت : بشار اسد ضامن حقوق اقلیتهای قومی و دینی در سوریه است.

وی افزود: بشار اسد فردی است که امنیت اقلیتهای سوری از جمله مسیحیان را تامین می کند. از سویی هنوز یک سوم ساکنان سوریه از وی به عنوان فردی که اجازه نداده است سوریه به کشور بدون اقلیتها تبدیل شود، حمایت می کنند.

وزیر امور خارجه روسیه بیان کرد: نسخه های دیکته شده از خارج نتیجه ای در بر نخواهد داشت و به طور حتم تحقق این نتایج جز از طریق گفتگو میسر نخواهد شد.

لاوروف افزود: واقعیت امر این است که همه اتهاماتی که به شکل قطعی زده می شود و بشار اسد را گناهکار می دانند با هدف پوششی برای بازی ژئوسیاسی بزرگ است.

وزیر خارجه روسیه گفت: هم اکنون تلاشهای جدیدی برای ترسیم نقشه ژئو سیاسی خاورمیانه در جریان است که در آن کوشش می شود همه بازیگران مواضع خود را تثبیت کنند.

وی افزود: آنچه بسیاری را مشغول خود کرده است سوریه نیست، بلکه ایران است و به طور آشکار صحبتهایی مطرح می شود که ایران باید همپیمان نزدیک به خود که آنها وی را در شخص بشار اسد خلاصه می کنند، از دست بدهد.

از سوی دیگر احمد بن حلی معاون دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد: از بدشانسی امید به برقراری آتش بس در عید قربان در سوریه ضعیف است.

وی افزود: با وجود تلاشهای فزاینده، اما شواهد، گواه همگامی با این طرحها نیست.موضوعی که باید به آن توجه شود اجرای آتش بس است اگر ما موفق به اجرای آتش بس شویم افقی برای حل بحران از طریق سیاسی گشوده می شود.

بن حلی بیان کرد: تلاشهایی در سطح عربی و بین المللی برای فشار بر طرفین برای اجرای آتش بس در جریان است.
کد مطلب: 11573
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *