۰
يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۳۴

بیش ازیك تن موادمخدر در استان سیستان و بلوچستان كشف شد

فرمانده مرزبانی سیستان وبلوچستان گفت: طی چند عملیات در محدوده مرزی این استان با كشورهای همسایه یك هزار و ۲۳۹ كیلوگرم مواد مخدر ازنوع تریاك وهروئین توسط مرزداران انتظامی از قاچاقچیان كشف و ضبط شد.
سردار سرتیپ دوم پاسدار 'غلام نبی كوهكن' در تشریح این عملیات كه در روزهای اخیر انجام شده است ؛ افزود : مرزداران مستقر درهنگ مرزی سراوان كه با انجام اقدامات اطلاعاتی از تلاش قاچاقچیان برای انتقال مواد مخدر به داخل كشور آگاه شدند بلافاصله منطقه را شناسایی و تحت پوشش كامل در آوردند.

به گزارش عصر یكشنبه مرزبانی سیستان وبلوچستان، وی اظهار داشت: مرزبانان سراوان با مكان یابی دقیق یك دستگاه خودرو تویوتا، به قاچاقچیان درحالی كه بدون توجه به علائم هشدار دهنده حریم امنیتی را نقض وبا سرعت زیاد در حركت بودند، اخطار دادند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: بی توجهی قاچاقچیان به هشدارهای صادره و تیراندازی به سوی ماموران باعث شد مرزداران با به هلاكت رساندن یك نفر شرور خودرو آنان را متوقف سازند.

كوهكن ادامه داد: تیم پاكسازی ضمن واپایش كامل منطقه و در بازرسی از خودرو توقیفی ۷۸۵ كیلوگرم مواد مخدراز نوع تریاك و۱۴۴ كیلوگرم هروئین را به همراه مقداری سلاح و مهمات كشف و ضبط كردند.

وی گفت: همچنین مرزداران هنگ مرزی سراوان با اجرای عملیاتی دیگر توانستند از نقشه قاچاقچیان برای انتقال مواد مخدر به مرزهای كشور آگاه و در اقدامی غافلگیرانه ۱۷۰ كیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاك را كشف و ضبط كنند.

وی از عملیات موفقیت آمیزی دیگری در هنگ مرزی زابل خبر داد و بیان داشت: مرزداران این هنگ به دنبال آگاهی از قصد سوداگران مرگ برای انتقال كوله باری مواد مخدر به واپایش كامل منطقه پرداخته و با دستگیری یك نفر قاچاقچی ۲۰ كیلوگرم تریاك از وی كشف كنند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین مرزداران مستقر در هنگ مرزی میرجاوه ضمن درگیری با قاچاقچیان با اجرای ردزنی و پاكسازی منطقه ۱۲۰ كیلوگرم تریاك كه توسط قاچاقچیان درمحل پنهان شده بود را كشف و ضبط كردند.

كوهكن به تعداد دقیق تلفات وافراد دستگیر شده این عملیات اشاره نكرد.

سیستان و بلوچستان افزون بر۱۵۰۰ كیلومتر مرز آبی و زمینی با دو كشور افغانستان و پاكستان دارد.
کد مطلب: 1171
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *