۰
چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۸

کشته ‌شدن عکاس الجزیره در دمشق

این درحالی است که خبر می‌رسد، ارتش سوریه به عملیات پاکسازی مناطق زملکا و عربین و حرستا از تروریست‌های مسلح ادامه داد که کشته‌ شدن ده‌ها تروریست مسلح از جمله تروریست‌های خطرناکی چون راجح دیبو و زیاد بصلة و عبد اللطیف الرحیم و محمود بکیرة و أحمد عبدالغنی طبانة را در پی داشت.

فارس: یگان‌های ارتش سوریه تلاش تروریست‌های مسلح برای حمله به ساختمان‌های دولتی در ادلب را درحالی ناکام ساختند که از ریف دمشق خبر می‌رسد عکاس شبکه خبری الجزیره در جریان درگیری ارتش سوریه با افراد مسلح به قتل رسیده است.

درگیری نیروهای ارتش سوریه با یک گروهک تروریستی وابسته به «ارتش آزاد» در یکی از مناطق ریف دمشق کشته شدن «محمود عبد الدایم»، تصویربردار شبکه قطری الجزیره را درپی داشت.

محمود عبد الدایم در کنار این گروهک تروریستی از درگیری‌‌های ارتش آزاد با نیروهای ارتش سوریه عکس تهیه می‌کرد که مورد اصابت قرار گرفت و به قتل رسید.

این درحالی است که خبر می‌رسد، ارتش سوریه به عملیات پاکسازی مناطق زملکا و عربین و حرستا از تروریست‌های مسلح ادامه داد که کشته‌ شدن ده‌ها تروریست مسلح از جمله تروریست‌های خطرناکی چون راجح دیبو و زیاد بصلة و عبد اللطیف الرحیم و محمود بکیرة و أحمد عبدالغنی طبانة را در پی داشت.

اما در حلب یگان‌های ارتش سوریه مراکز تجمع تروریست‌های مسلح در مناطق حیان، البرقوم، الطامورة، البرقوم، الصالحین، کفرحومد، المیسر، دوار الجزمانی، مساکن هنانو، السکری، میدان التنانیر و دروازه أنطاکیا را هدف قرار داده و ده‌ها تروریست را به قتل رساندند.

در منطقه الاتارب یگان‌های ارتش سوریه یک گروهک مسلح را هدف قرار دادند که کشته شدن شماری از افراد مسلح را در بین آنها به دنبال داشت، در بین کشته «جاکی شریف» ملقب بـه «عمو جاکی» با تابعیت پاکستانی و یک تروریست افغانی به نام «المنتصر بالله» ملقب به «الفقیه» شناسایی شدند.

همچنین از ادلب خبر می‌رسد که گروهک‌های تروریستی برای چندمین روز متوالی با محاصره شهر ادلب و هدف قرار دادن هرگونه تحرک اهالی شهر مانع از ورود سوخت و مواد غذایی مورد نیاز مردم به این شهر می‌شوند.

این درحالی است که تروریست‌های مسلح روز گذشته حمله شدید و سختی را به شهر ادلب داشتند تا شماری از ساختمان‌های دولتی این شهر را تصرف کنند، اما با مقابله نیروهای ارتش سوریه مواجه شدند.

در این حمله عناصر گروهک تروریستی ارتش آزاد از انواع سلاح‌ها و موشک‌های دست‌ساز و ارپی‌جی و توپ علیه شهر استفاده کردند و آن را به گلوله بستند که کشته شدن شماری از عناصر کمیته‌های مردمی و نیروهای مسلح سوری و ۳ شهروند غیرنظامی سوری را به دنبال داشت.

اما در عین حال دفع حملات گروهک‌های تروریستی به شهر ادلب توسط ارتش سوریه کشته شدن ‌ده‌ها تروریست مسلح را موجب شد که در میان کشته‌ها «حسین السالم» ملقب به «ابو ضیا» فرمانده گروهک تروریستی «أحرار حارم» وابسته به ارتش آزاد و دو تروریست خطرناک به نام‌های محمد عفارة و حیدر الأحمد شناسایی شدند.

این درحالی است که گزارش شده تروریست‌های مسلح قلعه تاریخی «حارم» را با خمپاره هدف قرار داده و بخشی از آثار تاریخی موجود در این قلعه را تخریب کردند.

در منطقه «قسطل الحرامی» در شهر حلب در شمال سوریه درگیری‌های شدیدی امروز بین نیروهای سوری و افراد مسلح رخ داد که در جریان آن شماری از این افراد کشته شدند.

در میدان «الصاخور» در حلب نیز درگیری‌هایی بین افراد مسلح و نیروهای سوری رخ داد که در جریان آن شماری از این افراد کشته و یا مجروح شدند.

در جریان هدف قرار گرفتن تجمع افراد مسلح مخالف در منطقه البرقوم و خان العسل در حلب نیز شمار زیادی از آنان کشته و یا زخمی شدند. شهر حلب از چهار ماه پیش شاهد تشدید ناآرامی‌ها و درگیری بین نیروهای سوری و افراد مسلح در برخی از مناطق آن است.

در شهر «الحسکه» در شمال شرقی سوریه نیروهای ارتش سوریه در یک پست بازرسی از یک خودرو حامل افراد مسلح مقادیری سلاح و ۱۵ بسته مواد مخدر کشف و ضبط کردند. در جریان این کشف درگیری نیز بین دو طرف روی داد که سه فرد مسلح کشته شدند.

نیروهای نظامی ارتش سوریه نیز در مناطق «الجبیله» و «الموظفین» در دیرالزور و شرق سوریه دو مخفیگاه افراد مسلح را کشف و منهدم کردند که در جریان آن شماری از افراد مستقر در این محل‌ها کشته و یا زخمی شدند.

اما درگیری‌ها در منطقه مرزی «تلکلخ» در استان حمص در مرکز سوریه بین نیروهای ارتش سوریه با افراد مسلح نیز امروز به مرگ ۹ نفر و زخمی شدن شماری از این افراد منجر شد.

کد مطلب: 11737
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *