۰
دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۰۹
رئيس سازمان زندانها:

كمك به خانواده زندانيان، پيشگيري از جرم است

رئیس سازمان زندانها حمایت از خانواده زندانیان نیازمند را راهی برای پیشگیری از ایجاد زمینه ارتکاب جرم در این قشر از جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، در مراسم افطاری که شامگاه یکشنبه برای جذب کمک های مردمی به همت انجمن حمایت از زندانیان برگزار شد، خیرین بخشی از هزینه های کمک به خانواده های نیازمند زندانیان را تقبل کردند.
آقای غلامحسین اسماعیلی، رئیس سازمان زندانها، در مصاحبه با خبرنگار ما اکثریت مجرمین را از اقشار محروم و نیازمند جامعه دانست و گفت: زمانی که سرپرستان خانواده ای فقیر زندانی می شود، خانواده آنها از فقیر به مسکین تبدیل می شود به گونه ای که دچار تنگنای جدی برای امرار معاش می شوند.
وی افزود: نظام جمهوری اسلامی برای این که توجهی به خانواده زندانیان بکند، گامهای مختلفی را در قوانین از جمله تکلیف به کمیته امداد حضرت امام (ره) و بهزیستی برای زیر پوشش قرار دادن خانواده زندانیان نیازمند برداشته است ولی محدودیت منابع جوابگوی تامین نیاز آنها نیست از این رو ما همیشه نیازمند کمک مردم نیکوکاریم.
رئیس سازمان زندانها با بیان اینکه ۷۰ درصد خانواده زندانیان نیازمند حمایتند گفت: با کمک های دولتی و مردمی توانسته ایم ۵۰ درصد نیازمندان را زیر پوشش قرار دهیم بنابراین همچنان نیازمند کمک برای تامین حداقل معیشت آنها هستیم.
وی بر اهمیت این کمک رسانی تاکید کرد و افزود:‌ اگر کمک صورت نگیرد، این خانواده ها که جزء‌ اقشار آسیب پذیر جامعه اند، از روی استیصال ممکن است مرتکب جرم شوند و همچنین احتمال دارد افراد شیاد و فرصت طلب آنها را طعمه قرار دهند.
آقای محسن نصیری، مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز هم در مصاحبه با خبرنگار ما، ۵۰۰۰ خانواده در تهران را زیر پوشش کمک های این انجمن ذکر کرد و گفت: اولویت ما تامین معیشت، کمک هزینه مسکن، درمان و هزینه تحصیل و در مراتب بعد، کمک به جهیزیه و بخشی هم توانمندسازی خانواده ها می شود.
وی افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) هم در سال ۹۰، سی هزار خانواده را زیر پوشش قرار داده بود.
انجمن حمایت از زندانیان مرکز برای ارائه انواع کمک به خانواده نیازمند زندانیان هر مبلغ یا کمکی را از مردم می پذیرد.
نشانی اینترنتی این مرکز www.hemayatngo.net است.
کد مطلب: 1190
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *