۰
يکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۴۰

عربستان پايان مراسم حج را اعلام کرد

خالد الفیصل امیر مکه و رئیس کمیته مرکزی حج در عربستان، پایان مراسم حج امسال را رسما اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری آلمان از ریاض، خالد الفیصل همچنین از همه مقامات عربستان از جمله وزیر کشور و موسسات و نهادهایی که در خدمت رسانی به حجاج بیت الله الحرام مشارکت داشتند قدردانی کرد.
رئیس کمیته مرکزی حج در کنفرانسی مطبوعاتی که در منی برگزار شد گفت بیش از یکصد و بیست هزار نیروی امنیتی مسئولیت تامین امنیت حجاج را بر عهده داشتند. وی افزود، به منظور خدمات رسانی بهتر به حجاج، ده هزار دستگاه خودرو و بیست و پنج بالگرد امداد رسانی و بیست بالگرد پلیس با سیصد و شصت خلبان و کادر فنی به کار گرفته شدند. همچنین صد واحد گشتی پیاده و دویست مرکز امنیتی و یکهزار دوربین مداربسته در خدمت امنیت و رفاه حجاج بودند.
عبدالله الربیعه وزیر بهداشت عربستان نیز با انتشار بیانیه ای عاری بودن مراسم حج امسال را از هرگونه بیماری مسری اعلام کرد و گفت حجاج از سلامت خوبی برخوردارند.
مقامات عربستانی پیش از این اعلام کرده بودند یک میلیون و هفتصد هزار نفر از خارج از عربستان برای شرکت در مراسم حج امسال وارد این کشور شده اند که چهار درصد از تعداد حجاج سال گذشته کمتر است. دست کم یک میلیون نفر در داخل عربستان (شامل شهروندان این کشور و کارگران خارجی) برای شرکت در مراسم حج به حجاج خارجی پیوستند.
کد مطلب: 12166
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *