۰
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۰

حمایت قاطع اروپایی‌ها از اوباما

یک نظرسنجی نشان داد باراک اوباما به نسبت میت رامنی همچنان از حمایت اکثریت قاطع اروپایی‌ها برخوردار است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، در حال که در آمریکا رقابت‌ شانه به شانه میان اوباما و رامنی در انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد یک نظرسنجی نشان می‌دهد که اوباما از آرای بسیار گسترده‌تری به نسبت رامنی در اروپا برخوردار است به صورتی که ۷۵ درصد از اروپایی‌ها حامی اوباما و تنها هشت درصد از آنها حامی رامنی هستند.
بر طبق این نظرسنجی که توسط موسسه جرمن مارشال فاند، انجام شده محبوبیت باراک اوباما در میان اروپایی‌ها نیز معادل ۷۱ درصد است که با وجود کاهش ۱۲ درصدی همچنان پس از چهار سال چشمگیر محسوب می‌شود.
خارج ساختن سربازان آمریکایی از عراق و اصلاح نظام بهداشت و درمان باعث اعتبار اوباما در اروپا شده هر چند که بن بست فرآیند صلح خاورمیانه و کوتاهی وی در بستن زندان گوانتانامو از نقاط منفی کارنامه اوباما محسوب می‌شود.
جان تچاو، رئیس اندیشکده کارنگی اروپا اظهار داشت: این یک حقیقت است که اوباما در آمریکا نزدیکترین فرد به گرایشی است که در اروپا مشهور به سوسیال دموکرات است.
وی افزود: در مقابل، رامنی یک علامت سوال برای اروپایی‌ها است و مردم اروپا در جریان سفر وی در ماه ژوئیه به این قاره نتوانستند او را یک فرد قابل اعتماد بدانند.
کد مطلب: 12467
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *