۰
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۲۵
مرکل:

الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا دنبال می‌شود

صدر اعظم آلمان اعلام کرد گفت‌وگوهای عضویت ترکیه به اتحادیه اروپا دنبال می‌شود.
به نقل از خبرگزاری رویترز، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد اتحادیه اروپا گفت‌وگوهای ورود ترکیه به این اتحادیه را دنبال می‌کند این درحالی است که برخی اختلافات مداوم همچنان ادامه دارد.
اردوغان روز سه‌شنبه گفته بود در صورتی که عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۲۳ محقق نشود، این اتحادیه ترکیه را از دست خواهد داد.
این برای نخستین بار است که آنکارا حداکثر زمانی را که برای پیوستن به اتحادیه اروپا صبر خواهد کرد مشخص می‌کند.
گفت‌وگوهای پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا از سال ۲۰۰۵ آغاز شد اما این مذاکرات به دلیل اختلافات درباره جزیره قبرس و همچنین مخالفت کشورهایی نظیر فرانسه و آلمان با عضویت ترکیه در این اتحادیه متوقف شد.
البته مرکل در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه در برلین، گفت: اتحادیه اروپا شریک صادقی برای مذاکرات است. این مذاکرات صرفنظر از مسائلی که باید شفاف شود، همچنان ادامه خواهد یافت.
حزب دموکرات مسیحی آلمان که مرکل ریاست آن را بر عهده دارد با عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا مخالف است. دلیل این مخالفت آن است که اکثریت جمعیت ترکیه را مسلمانان تشکیل می‌دهند.
مرکل در ادامه سخنانش گفت: مسئله عضویت کامل ترکیه در اتحادیه اروپا در حزب من به صورت ویژه بررسی می‌شود ما [آلمان و ترکیه] یاد گرفتیم که با این اختلافات زندگی کنیم و همچنان روابط خوبی داریم.
کد مطلب: 12492
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *