۰
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۲۶
سردار سلامی:

گرانی‌ها دسیسه استکبار است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ملت ایران با روح مقاومت خود عزت با فقر را بر ذلت در ثروت ترجیح می‌دهد و با مقاومت در برابر تحریم‌ها مقابل هیچکس زانو نخواهد زد.
سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی علیه ایران افزود: کشور ما دارای ظرفیت‌ها و ذخایر علمی، منابع انسانی، اقتصادی و قدرت مدیریت بالایی است و با استفاده از این فرصت‌ها و عبور از راه مقاومت از سختی‌ها گذر می‌کند.
وی اضافه کرد: راه مقاومت برای ملت ما به برکت داشتن رهبری هدایتگر، با ایمان و صالح، آسان و هموار است و صبر و مقاومت و توجه به رهنمودهای ولایت فقیه عبور از این تنگناها را برای ما آسان می‌کند.
سلامی با بیان اینکه "تمام پیشرفت‌هایی که در حال حاضر کشورمان به آن نائل شده در سایه مقاومت و صبر ملت ایران است"، به وعده الهی در قرآن مبنی بر پیروزی اقوام صبور اشاره کرد و پیروی ملت ایران از قرآن کریم و تسلیم نشدن در برابر نقشه‌ها و تهدیدهای دشمنان را عامل سربلندی و سرافرازی ملت ایران دانست.
جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه با بیان اینکه "شهدا و رزمندگان ما الگوی مقاومت و صبر بودند"، افزود: شهدای ما با توسل به گوهر وجودی خویش و ایمان و بصیرت قدم به جنگ نابرابر گذاشته و پیروزمندانه و سربلند بیرون آمدند.
وی خاطرنشان کرد: هیچ جنگی در طول تاریخ معاصر به اندازه جنگ تحمیلی علیه ایران نابرابرانه نبوده است، ولی شهدای ما با توسل به نیروی ایمان و تبعیت از رهنمودهای ولایت فقیه توانستند الگویی از انقلاب برای جهانیان بسازند.
سلامی همچنین تاکید کرد: شهدای ما لباس عزت، عظمت، افتخار و غرور الهی بر تن این ملت پوشاندند و اجازه ندادند کشور ما به کشوری اشغال شده و استعمار شده تبدیل شود. اگر شهدا نبودند از کشور ما با این شکوه و عظمت یاد نمی‌شد و به برکت خون شهدا بود که یک ملت در برابر جهان قدرتمند متحد پیروز شد.
جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه، انقلاب اسلامی را یک آرمان بزرگ و هدف متعالی خواند و افزود: امروز دشمن متفاوت‌تر از گذشته ظاهر شده و به زعم خود می‌خواهد با تحریم اقتصادی ایران را به زانو در‌آورد اما اعلام می‌کنیم ما عزت خود را به ارزانی نمی‌فروشیم و هرقدر گرانی و تورم که دسیسه استکبار است بر ایران وارد شود، ملت ما به همان میزان مقاومت از خود نشان خواهند داد.
وی یادآور شد: شهدا نمی‌خواستند ماجرای تلخ تنها گذاشتن امامان در صدر اسلام تکرار شود چرا که آنان از ۲۱ رمضان و عاشورا و بی‌وفایی مردم نسبت به امامان خود خاطرات تلخی داشتند و اجازه ندادند این بار نیز در کشور ما و با خالی کردن پشت ولایت فقیه این خاطره تلخ تکرار شود. در طول هشت سال بزرگ‌ترین جنگ تاریخ معاصر را جوانان رشیدی از این مرز و بوم اداره کردند و این برای ما مایه خوشبختی است که امروز نام ایران با عزت و اقتدار در همه میادین برده می‌شود.
جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه "قدرت بزرگ آمریکا و استکبار جهانی امروز در حال نزدیک شدن به غروب خویش است و این خفت را ایران با تمام نیرو و قوای خود به استکبار تحمیل کرده است"، افزود: در مقابل دشمنی‌ها، ما هر قدر پشت سر ولایت فقیه بایستیم، توانسته‌ایم در آفرینش افتخارات برای کشور موفق و شایسته عمل کنیم و این همان چیزی است که استکبار از آن می‌ترسد.
سلامی ولایت فقیه را ریسمان محکمی دانست که همگی باید به آن چنگ زنند و در ادامه تاکید کرد: انقلاب اسلامی امروز تمام مرزها را درنوردیده و این نهضت عظیم تنها با خون شهدا ماندگار شده است.
وی با اشاره به اینکه "ما امروز نمود بارزی از یک ملت مقاوم را به نمایش گذاشته‌ایم"، تصریح کرد: ما در عرصه‌های مختلف مبارزه اراده خود را به دشمن تحمیل کردیم و سخت‌ترین عمل تحریم اقتصادی را نیز پشت سر خواهیم گذاشت.
جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: ما هیچ راهی جز مقاومت سراغ نداریم و همین مقاومت ما آرامش و آسایش را از استکبار و ایادی مستکبر آن سلب کرده است. مقاومت و استقلال ما تبدیل به درسی بزرگ شده است که ریشه‌های آن را امروز در تمام کشورهای منطقه شاهد هستیم و هیچ طوفانی نخواهد توانست درخت استقلال ما را تکانی کوچک دهد.
سلامی، گرانی و تورم را بخشی از تاثیر تحریم اقتصادی دشمن علیه کشور اعلام کرد و ‌گفت: این معضلات سبب نخواهد شد تا از در صلح و آشتی با دشمن وارد شویم، چراکه ما امروز یک قدرت فاخر و بزرگ در منطقه‌ایم که توانسته‌ایم به رهبری ولایت فقیه دانش‌های بزرگ و فناوری‌های نوین را به خدمت بگیریم و در این عرصه نیز دشمن را به زانو در‌آوریم.
وی در پایان، با بیان اینکه "ما با نفس‌های گرم و الهی رهبرمان دل فضا را شکافتیم و با هدایت‌های او به درون هسته اتم نفوذ کردیم و همین دستیابی به علوم است که ارزش مقاومت اسلامی ایران را به جهان صادر کرده است"، اظهار کرد: ما باید در صحنه بمانیم و دشمن را بیش از این خوار و خفیف سازیم چراکه اجازه نمی‌دهیم تحریم‌ها استواری و مقاومت ملت ما را خدشه‌دار و بر آن ضربه‌ای وارد کند.
کد مطلب: 13029
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *