۰
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۲۲

دیدار وزیر دادگستری ارمنستان با لاریجانی

وزیر دادگستری ارمنستان و هیات همراه پیش از ظهر امروز با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد
رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار روابط دو کشور را دارای ریشه‌های عمیق تاریخی خواند و افزود: پیوندهای تاریخی و فرهنگی دو ملت فهم مشترکی میان دو کشور ایجاد و بستر مناسبی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی- سیاسی فی‌مابین فراهم آورده است.
لاریجانی در ادامه بر اهمیت همکاری‌های پارلمانی دو کشور برای تقویت و تحکیم روابط فیمابین در عرصه‌های مختلف تاکید کرد.
وی همچنین با ابراز خرسندی از تقویت همکاری‌های قضایی فیمابین دو کشور به نقش مهم و موثر این روابط در تسهیل روند مناسبات اشاره کرد و امضای دو موافقتنامه معاضدت قضایی و استرداد مجرمین میان دو کشور یک گام موثر و مفید در این راستا ارزیابی کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به سطح ارتباطات اقتصادی فیمابین، بر لزوم بهره‌گیری از یافته‌ها و توانمندی‌های اقتصادی، فناوری و بازرگانی دو کشور برای ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی تاکید کرد و گفت: گسترش همکاری‌های اقتصادی – تجاری میان ایران و ارمنستان به تقویت روند همگرایی در منطقه کمک خواهد کرد.
وی در همین زمینه اجرای پروژه‌های مشترک فیمابین بویژه احداث خط راه‌آهن میان دو کشور، اجرای پروژه‌های برق‌رسانی و گازرسانی را بسیار مهم دانست.
در این دیدار آقای وزیر دادگستری ارمنستان نیز روابط دوستانه فی‌مابین دو کشور را الگویی برای همکاری‌های دوجانبه در منطقه خواند و گفت: اراده رهبران دو کشور بر پیشبرد روند همکاری‌های فیمابین در عرصه‌های مختلف قرار دارد.
وی ابراز امیدواری کرد: مجلس شورای اسلامی با تصویب و تایید موافقتنامه‌های قضایی میان دو کشور زمینه لازم را برای حل بازه‌ای مشکلات جزیی در مناسبات فیمابین فراهم آورد.
وزیر دادگستری ارمنستان همچنین با اشاره به بحران سوریه از مشکلات ایجاد شده برای اقلیت ارامنه در سوریه توسط گروه‌های تروریستی ابراز نگرانی کرد.
کد مطلب: 13556
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *