۰
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۰۶
بروجردی:

فضای مذاکره ایران با اروپا باید باز بماند

سفیر دانمارک در تهران ظهر امروز سه‌شنبه ۹۱/۸/۲۳ با علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد
بروجردی در ابتدای این دیدار با تاکید بر آمادگی مجلس شورای اسلامی برای گسترش ارتباطات در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی با دانمارک گفت: ظرفیت‌های مناسبی میان جمهوری اسلامی ایران و مجموعه کشورهای اتحادیه اروپا وجود دارد که بایستی با گفت‌وگو و رایزنی فیمابین از این توانمندی‌ها استفاده کرد.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، لغو سفر هیات پارلمانی اروپا را یک آزمون ناموفق برای کشورهای اروپایی دانست و افزود: کشورهای اروپایی در تنظیم روابط خود با دیگر کشورها مستقلانه و به دور از فشار دیگر کشورهای قدرتمند تصمیم‌گیری کنند و لغو سفر این هیات به جمهوری اسلامی ایران استقلال این پارلمان را زیر سوال برد.
بروجردی بر باز بودن فضای مذاکره جمهوری اسلامی ایران با اروپا تاکید کرد و خاطرنشان کرد: با توجه به تحولات جاری منطقه به ویژه اوضاع افغانستان و عراق مشورت و رایزنی اتحادیه اروپا با جمهوری اسلامی ایران به درک بهتر واقعیات این بحران‌ها توسط این اتحادیه کمک می‌کند.
وی در پایان از نگاه تبعیض‌آمیز و سیاست‌های دوگانه غرب نسبت به مسائل حقوق بشری انتقاد کرد.
در ادامه این دیدار کریستین هوگارد سفیر دانمارک در تهران با اشاره به تحولات جاری منطقه از جمله اوضاع بحرین گفت: دیدگاه دانمارک در مورد تحولات بحرین با مواضع ایران نزدیک است.
کد مطلب: 13800
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *