۰
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۰

تذکر به ایران خودرو و سایپا

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران از تذکر این سازمان به ایران خودرو و سایپا به دلیل افت کیفیت برخی از خودروهای تولیدی خبر داد.
بهادر کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طی دو ماه اخیر مواردی از کاهش کیفیت در برخی از خودروهای تولیدی ایران خودرو و سایپا رخ داده است.
وی با بیان اینکه این خودروسازان به دلیل برخی مشکلات در تامین قطعه از برخی قطعات بی‌کیفیت در خطوط تولید خودرو استفاده می‌کردند، خاطرنشان کرد: در این زمینه به هر دو خودروساز تذکر جدی داده شده که از تکرار این اقدامات خودداری کنند.
کاظمی تصریح کرد: کاهش کیفیت بیشتر در خودروهایی رخ داده که درصد ساخت داخل آنها بالا است به‌گونه‌ای که در مواردی از قطعات وارداتی و داخلی بی‌کیفیت در تولید این خودروها استفاده شده است.
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: ارزشیابی‌هایی که به‌طور دوره‌ای انجام می‌شود نیز نشان‌دهنده‌ کاهش میزان رضایت مشتریان از خودروهایی است که در یکی دو ماه اخیر تولید شده‌اند.
وی تاکید کرد: درست است که خودروسازان مشکلاتی برای تامین قطعات مورد نیاز دارند اما کیفیت موضوعی است که تحت هیچ شرایطی نباید تحت‌الشعاع قرار گیرد.
کاظمی تصریح کرد: در این زمینه سازمان استاندارد نظارت‌ها بر روند واردات قطعات خارجی را تشدید کرده و به‌ویژه در زمینه‌ سطح کیفی قطعات وارداتی از چین سختگیری بیشتری می‌کند.
کد مطلب: 13875
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *