; ?>; ?> اکثریت نمایندگان مجلس مخالف جدایی ری از تهران هستند - مردم سالاری آنلاين
۰
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۱
عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری:

اکثریت نمایندگان مجلس مخالف جدایی ری از تهران هستند

طرح دو فوریتی در مجلس تهیه شده است
اکثریت نمایندگان مجلس مخالف جدایی ری از تهران هستند
قاضی‌پور خبر داد:
طرح دو فوریتی مجلس برای جلوگیری از جدایی ری
عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری از تهیه طرح دو فوریتی برای جلوگیری جدایی ری از تهران در مجلس خبر داد و گفت: اکثریت نمایندگان مجلس نهم مخالف جدایی ری از تهران هستند به همین جهت طرح دو فوریتی جلوگیری از جدایی ری از تهران تهیه شده است.

نادر قاضی پور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، از تهیه یک طرح دو فوریتی در مجلس با هدف جلوگیری از اقدام رئیس جمهور به جهت جدایی شهر ری از تهران خبرداد و تصریح کرد: اکثریت مجلسی‌ها مخالف این اتفاق هستند و با ارائه این طرح دو فوریتی تلاش می‌کنیم تا مانع تحقق این تصمیم دولت شویم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نداشتن توان مالی شهرداری شهرری، ادامه داد: هم اکنون شهرداری تهران برای تامین هزینه‌های بسیار بالای شهرری از اعتبارات و بودجه مناطق شمالی استفاده می‌کند، چگونه می‌توان آن را به سیل اعتبارات شمال شهر به شهرری تغییر بدهد؟

وی افزود: در صورتی که شهرری از تهران جدا شود، مدیریت یک‌پارچه شهری از هم می‌پاشد و شهرداری شهرری نیز توان کنترل و مدیریت حوادث را نحو احسن نخواهد داشت، از سویی دیگر نیز خدمات خاص و ویژه شهرداری تهران به این منطقه دیگر تعلق نمی‌گیرد.

این نماینده مجلس نهم بیان کرد: پایتخت امروز، شهری زیبا و مدرن است که با تلاش‌های شهرداری به اینجا رسیده است. بنابراین باید این فرصت را نیز به شهرری داد تا از این خدمات استفاده کند و به عنوان یکی از مناطق شهر تهران از خدمات جامع و کامل شهرداری استفاده کند.

قاضی‌پور گفت: جدایی ری از تهران به مصلحت مردم شهرری نیست؛ زیرا در این صورت دیگر نمی‌توانند امیدی به رشد عمرانی، ترافیکی و زیباسازی داشته باشند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس ( رهروان ولایت) یادوآر شد: با توجه به خدمات شهرداری تهران، شهرری امروز به عنوان یکی از مناطق پیشتاز تهران در حوزه‌های مختلف مطرح است، اما همچنان به بهره گیری از خدمات شهرداری تهران نیاز دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هدف دولت از استقلال فرمانداری و استانداری ری را هدفی سیاسی خواند و اعلام کرد: تنها هدف دولت این است که شهرری یک نماینده مستقل در مجلس داشته باشد؛ اما در واقع و به دور از این اهداف سیاسی، حذف شهرری از تهران به نفع این منطقه و مردم آن نیست.

چندی پیش رئیس جمهور از هدیه‌ای ویژه با عنوان جدایی ری از تهران و ایجاد یک فرمانداری و استانداری مستقل برای شهرری خبر داد که مخالفت نمایندگان مجلس به خصوص اعضای فراکسیون مدیریت شهری و کمیسیون عمران مجلس نهم شورای اسلامی را به همراه داشت./
کد مطلب: 1400
مرجع : خانه ملت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *