۰
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۳۶
بلنت آرینچ:

اخبار تاسیس دولت کرد در شمال سوریه صحت ندارد

معاون نخست وزیر ترکیه گفت اخبار پیرامون تاسیس یک دولت کرد در شمال سوریه صحت نداشته و غیر قابل اعتماد و استناد است.

بلنت آرینچ معاون نخست وزیر ترکیه و سخنگوی دولت این کشور با اشاره به اخبار و شایعات روزهای اخیر درباره تاسیس یک دولت کرد در شمال سوریه اظهار داشت که نباید به این قبیل اخبار اعتنا کرد. وی گفت که دولت ترکیه مسئله امنیت داخلی خود را نه تنها در شمال سوریه بلکه در همه کشورهای پیرامون خود با دقت دنبال می کند.

آرینچ که بعد از نشست کابینه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران سخن می گفت تصریح کرد که در این نشست تحولات سوریه و به خصوص شمال آن با تمام جزئیات مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.وی افزود قرار است روز چهارشنبه نیز احمد داوداوغلو وزیر امور خارجه به شمال عراق سفر کرده و با مقامات این منطقه هم مسئله سوریه و هم روابط دوجانبه را گفتگو کند.

سخنگوی دولت آنکارا تاکید کرد که داوداوغلو در خلال سفر خود به شمال عراق حتما با مسعود بارزانی در مورد تحولات شمال سوریه و حضور برخی گروه های تروریستی در این منطقه گفتگو خواهد کرد. وی خاطرنشان کرد که هر چند تحرکات گروه تروریستی پ ک ک و دنباله سوری آن پ ی د به منزله تاسیس یک دولت کرد در شمال سوریه نباید تلقی شود، کما اینکه در این منطقه علاوه بر کردها، قومیت های دیگری منجمله ترکمن ها و اعراب نیز زندگی می کنند.
کد مطلب: 1420
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *