۰
پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۵۶

حملات سایبری امریکا علیه فرانسه

فرانسه رسما امریکا را متهم کرد که حملات سایبری علیه این کشور قبل از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه انجام داده است
 امریکا نیز قویا هر نوع حمله سایبری را علیه زیرساختهای اینترنتی حکومت فرانسه را رد کرده است. اکسپرس به نقل از منابع آگاه دیروز نوشت: حملات ماه می به وب سایتها و سرورهای حکومتی فرانسه کار امریکایی ها بوده است. به گفته این منابع ، حملات چند روز قبل از مراسم انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفته است.
مشاور ارشد سارکوزی در این حملات طعمه هکرها شده و با کلیک روی لینک جعلی از طریق ایمیل الیس پالاس پسوردش به سرقت رفته و اطلاعات ایمیل و کامپیوترش توسط هکرها امریکایی به سرقت رفته است.
نقشه های استراتژیک سارکوزی که به عنوان note و یادداشت به مشاور خود داده شده بود نیز به سرقت رفته است. بنابراین اگر این موضوع درست باشد آیا امریکا کاری را با نزدیک ترین متحد خود کرده که نباید انجام می داده است؟
منابع آگاه انگیزه این حمله سایبری را اعلام نکردند ام تایید کردند که امریکا هم می دانسته سارکوزی رفتنی است و شاید می خواسته از بعد از سارکوزی خبردار شود. تاکنون اخبار حملات سایبری امریکا و چین علیه یکدیگر و نیز حملات سایبری امریکا و اسرائیل علیه ایران شنیده شده بود اما این خبر اولین بار منتشر می شود که امریکا به نزدیکترین متحد خود حمله سایبری انجام داده است.
مایکل موس سخنگوی سفارت امریکا در پاریس ضمن رد این موضوع به اکسپرس گفت فرانسه یکی از بهترین متحدان ما است و ما علیه افراطیون با هم همکاری داریم.
کد مطلب: 14643
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *