۰
شنبه ۴ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۸

هشدار روسیه به ترکیه و ناتو

روسیه در این میان از استقرار احتمالی موشک‌های پاتریوت در مرز ترکیه و سوریه ابراز نگرانی کرده و نسبت به گسترش نزاع مسلحانه در مرز دو کشور هشدار داده است. سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز جمعه ۲۳ نوامبر گفت که هیچکس علاقه‌ای به ورود ناتو در منازعه سوریه ندارد
لاوروف تاکید کرد که هرچه بر تعداد سلاح‌ها در این مناقشه افزوده شود، خطر استفاده از آن‌ها نیز بالاتر می‌رود. پیش‌تر نیز سخنگوی وزارت خارجه روسیه نسبت به میلیتاریزه شدن مرز ترکیه و سوریه هشدار داده بود.
این در حالی است که داود اوغلو در ملاقات با معاذالخطیب عنوان کرده که هیج کشوری از جمله روسیه نباید نگران استقرار موشک‌های پاتریوت در مرز ترکیه و سوریه باشد.
سیستم دفاع موشکی پاتریوت تنها در اختیار سه عضو ناتو قرار دارد که شامل آلمان، آمریکا و هلند می‌شوند. مشارکت آلمان در اجرای احتمالی پیشنهاد ترکیه مشروط به تصمیم گیری مجلس فدرال این کشور در ماه دسامبر خواهد بود.
پیشنهاد دولت ترکیه به ناتو روز چهارشنبه (۲۱ نوامبر/اول آذر) رسما اعلام شد. رجب طیب اردوغان تاکید کرد که این پیشنهاد برای حراست از ترکیه در برابر حملات احتمالی سوریه ارائه شده و به معنای درگیر شدن ناتو در جنگ داخلی سوریه نیست.
کد مطلب: 14668
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *