۰
سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۵

خواص‌ سازشکار به جریان حق ضربه‌ زده اند

عضو هیئت رئیسه مجلس نهم گفت: «خواص‌»‌ با سازش ‌بزرگ‌ترین ضربه‌ را به جریان حق وارد کرده‌اند.
محمد دهقان عصر امروز در نشست خیمه بصیرت حسینی با موضوع «جنگ امروز‌؛ صلح یا قیام؟» در مشهد اظهار داشت: سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران همیشه بر پایه مقاومت هوشمندانه در مقابل دشمنان و به‌ویژه آمریکا بوده است.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: سنت الهی این است که انسان‌ها با اختیار خود می‌توانند راه درست را برگزینند و آن را طی کنند.
وی افزود: اگر خداوند می‌خواست تمام افراد جامعه را هدایت کند، این کار را می‌کرد، اما دیگر هیچ کس لایق بهشت و سعادت ابدی نبود.
نماینده مردم طرقبه شاندیز و چناران در مجلس خاطرنشان کرد: این سعادت ابدی که اولیای الهی به بشر نشان دادند فرمولی دارد که باید افراد آن‌ را طی کنند و به آن سعادت جاوید برسند که آن هم اختیاری است.
دهقان گفت: لذا تمام انبیای الهی با تعلیم و تربیت راه حق را به بشر نشان دادند تا از گمراهی، بندگی و بردگی مستکبران عالم نجات پیدا کنند و به سعادت برسند.
عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: در طول تاریخ هنگامی که یک رهبر از جریان حق خواست راه سعادت را نشان دهد رهبران باطل در برابر آن صف‌آرایی کردند.
وی دلیل این کار را به خطر افتادن منافع جریان باطل دانست و گفت‌: آنها به خوبی می‌دانستند که اگر مردم به گرد حق جمع شوند و به حق‌پرستی روی آورند جایگاه و مقامشان از بین رفته و آن سلطه‌ای که پیدا کرده‌اند را از دست می‌دهند.
دهقان بیان داشت: در زمان حضرت علی (ع) نیز همین رفتار انجام شد و در جنگ صفین معاویه برای اینکه یاران امیرالمومنین را دچار آشفتگی کند و به سوی خود جذب کند برای تمام سران لشگر امیرالمومنین نامه نوشت و آنان را به مال دنیا وعده و وعید داد.
دهقان افزود: در این ماجرا افرادی که در قلبشان مرض بود و دچار دنیا‌طلبی بودند به سمت معاویه میل پیدا کردند هر چند که در لشگر علی‌بن‌ابی‌طالب بودند.
نماینده مردم طرقبه شاندیز و چناران خاطرنشان کرد: در زمان امام حسن (ع) نیز برخی خواص بودند که دنیاطلبی آنان را از پای درآورد و دل‌های آنها سست شد و حتی فرماندهان اصلی سپاه امام دچار تردید شده و با حیله‌های معاویه از سپاه امام حسن (ع) خارج شده و عده‌ای از نیروهای خود را نیز با خود به سپاه معاویه بردند.
وی بیان داشت: این حوادث ممکن است برای هر کسی و در هر زمانی پیش بیاید اما اگر کسی به جای آینده‌نگری برای خود، گوش به فرمان ولی امر زمان خود باشد هرگز دچار خودبینی و تردید نمی‌شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: خریدن خواص و کوتاه آمدن در برابر ظلم سبب شد تا لشگر امام حسن (ع) از هم پاشیده شود.
دهقان تأکید کرد: هرگاه خواص جامعه در مقابل جبهه حق تصمیم به سازش گرفته‌اند بزرگ‌ترین ضربه‌ها به جریان حق وارد شده است.
وی با بیان اینکه اگر امام حسین(ع) نیز سازش می‌کرد شهید نمی‌شد اظهار داشت: این سازش به معنای تن دادن به ذلت بود.
به گفته وی علاوه بر امامان، علمای اصیل نیز در طول تاریخ اسلام همین راه را سپری کرده‌اند و به ذلت‌ها تن نداده‌اند.
وی با اشاره به اینکه آیا امروز وظیفه ما در مقابله با جبهه باطل چیست اظهار داشت‌: بعد از ۱۴۰۰ سال یکی از فرزندان امام حسین (ع) پرچم ایشان را از زمین بلند کرد و اعلام کرد که این انقلاب فقط مربوط به مردم ایران نیست و آن را انقلاب جهانی به پرچم‌داری حضرت حجت (عج) دانست.
نماینده مردم طرقبه شاندیز و چناران گفت: در طول تاریخ مبارزات انقلاب اسلامی نیز جریان باطل برخی از خواص و روحانیون را گمراه کرده است همان طور که شریعتمداری را که آدم مهمی بود خریدند و بعد از انقلاب نقشه کودتا علیه امام را طراحی کردند.
دهقان افزود: مستکبران تاریخ و دشمنان اسلام از هیچکس ناامید نیستند و نگاه نمی‌کنند که افراد در چه لباسی زندگی می‌کنند و هرکس را که زمینه مساعد در او ببینند خریده و او را به سازش وادار می‌کنند.
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: وقتی دشمنان از تغییر تفکرات شخص حضرت امام (ره) ناامید شدند در درون جبهه امام وارد شده و با تأثیرگذاری‌ روی آنان نقشه‌های خود را عملی کردند.
دهقان بیان داشت: از همان روزی که آمریکایی‌ها از در رانده شدند به دنبال این بودند که خود را از پنجره وارد ایران کنند لذا برخی مذاکرات را به صورت پنهانی با افرادی از خط سازش انجام دادند.
نماینده مردم طرقبه شاندیز و چناران گفت: از ابتدا افرادی بودند که اعتقاد داشتند نباید با آمریکا درگیر شویم زیرا زورمان به آنها نمی‌رسد در صورتی که امام (ره) فرموده بودند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» و «‌آمریکا شیطان بزرگ است».
وی گفت: با فتح لانه جاسوسی، دولت موقت استعفا داد که حضرت امام (ره) فرمود تسخیر لانه جاسوسی انقلابی بزرگ‌تر از انقلاب اول بود زیرا جریان سازشی که قصد داشت این انقلاب را به زانو در بیاورد و رهبران انقلاب را وادار به تسلیم کند برنامه‌هایش نقش بر آب و جریان نفوذ رسوا شد.
کد مطلب: 14961
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *