۰
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۴

ماهواره بر سیمرغ تا پایان سال تكمیل می شود

رئیس ستاد توسعه فناوری هوافضا از تكمیل ماهواره بر 'سیمرغ' تا پایان سال خبر داد
ماهواره بر سیمرغ تا پایان سال تكمیل می شود
' سیدمهدی فرحی' روز چهارشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از تونل باد مادون صوت دانشگاه صنعتی امیركبیر در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: تمامی اقدامات لازم برای ساخت ماهواره‌بر سیمرغ در حال انجام است كه امیدواریم تا پایان سال جاری به پایان برسد البته در حوزه‌ هوا فضا و به خصوص بحث‌های فنی آن نمی‌توان زمان مشخصی را اعلام كرد.

وی اظهار داشت: همچنین ماهواره امیركبیردر صورت آماده شدن با ماهواره بر سفیر پرتاب خواهد شد.

رئیس ستاد توسعه هوافضا با بیان اینكه نمونه آزمایشگاهی این ماهواره ساخته شده است اظهار داشت: ساخت نمونه فضایی این ماهواره در دستور كار قرار دارد كه پرتاب آن توسط سفیر۱A انجام می شود.

فرحی در بخش دیگری از سخنان خود از طراحی هواپیماهای دوزیست خبر داد و افزود: این هواپیما از نوع هواپیماهای ۶نفره است كه به صورت دو زیست عمل می كندو این هواپیما قادر به حركت در خشكی ودریاست.

رئیس ستاد توسعه فناوری هوافضا با بیان این كه توسعه‌ زیرساختهای هوافضایی كشور یكی از برنامه‌های ستاد توسعه هوافضاست گفت: این برنامه در كلیه‌ی دانشگاه‌های مهندسی كشور در حال پیگیری است تا بتوان آزمایشگاه هوا فضا را تقویت و تجهیزات آنها را تكمیل كرد تا درمجموع زنجیره‌ تجهیزات مورد نیاز هوافضا كشور كامل شود.

وی همچنین تونل‌های باد را یكی از مهمترین مولفه‌های هوافضایی كشور دانست و خاطرنشان كرد: تونل‌های باد بر اساس میزان سرعت به تونل‌های زیر صوت، گذر صوت، مافوق صوت و ماوراء صوت تقسیم‌بندی می‌شوند كه ستاد توسعه فناوری هوا فضای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دانشگاه‌های مختلف پیگیر طراحی و ساخت این تونل‌هاست.

وی با بیان این كه تونل باد ساخت محققان دانشگاه صنعتی امیركبیر كاملا دارای طراحی و ساخت بومی است، یادآور شد: چندین تونل باد دیگر طی ماه‌های آینده در دانشگاه‌های مختلف از جمله شیراز و امام‌حسین(ع) رونمایی خواهند شد.

فرحی گفت: همچنین در جهت تكمیل تونل باد دانشگاه صنعتی امیركبیر از تامین تجهیزات مورد نیاز این تونل، حمایت لازم صورت خواهد گرفت.
کد مطلب: 1516
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *