۰
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۴

دولت پول ندارد سرمایه گذاری کند

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجری طرح آزادراه شیراز- اصفهان نگران تامین منابع از سوی دولت است، گفت: این سرمایه‌گذار به‌دنبال تسهیلات بانکی ۲۸ درصد است تا با آن اوراق مشارکت خریداری کند.
به نقل از ایلنا، جعفر قادری امروز در جمع صنعت‌گران و تجار و بازرگانان شیراز تصریح کرد: چاره‌ای جز ورود بخش خصوصی به بازار سرمایه‌گذاری نیست، چراکه دولت پولی ندارد که سرمایه‌گذاری کند ما هم به‌عنوان مجلس ادعایی نداریم.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه احتمال بروز بحران موادغذایی در ایران را جوسازی جدید رسانه‌های خارجی ارزیابی کرد.
جعفر قادری افزود: امروز در تامین مواد غذایی با مشکلی مواجه نیستیم اگرچه ورود برخی محصولات نظیر موز یا برخی دانه‌های روغنی با مشکلاتی مواجه است.
قادری با تاکید براینکه مدیریت صحیح جلوی هر مشکلی را می‌تواند سد کند، گفت: بس که تذکر داده‌ایم زبانمان مو درآورد، بار‌ها تذکر داده‌ایم و هرجا هم ممکن بود ورود کرده‌ایم، با تشدید تعزیرات که نمی‌شود مشکل بازار و تورم را حل کرد باید تلاش کنیم تا حلقه‌های مفقوده پیدا و جایگزین شود و این تنها با مدیریت صحیح امکان‌پذیر است.
عضو و نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با یادآوری اینکه جلسه‌ای تحت عنوان شورای گفت‌و‌گو در مجلس تشکیل و از وزرا برای شرکت در آن دعوت شد، اضافه کرد: هیچ یک از وزرا در این جلسه شرکت نکرده و وزیر صنعت اعلام کرده بود که همزمان با آن جلسه‌، جلسه دیگری در خصوص موضوعات اقتصادی در دولت تشکیل شده است.
قادری گفت: بخش خصوصی ناگزیر است خود را با شرایط تطبیق داده و با تعامل بین بخشی و استفاده از راهکارهایی نظیر سکوک و تکمیل حلقه‌های مفقوده، وابستگی را کم کند.
عضو كمیسیون برنامه و بوجه و محاسبات مجلس در خصوص گلایه‌های مطرح شده در زمینه تسهیلات بانکی نیز گفت: باید به شکلی از خروج نقدینگی بانک‌های استان جلوگیری کنیم یا اینکه با استفاده از منابع خرد مردمی به سمت ایجاد منابع مالی کنیم.
این نماینده مجلس با بیان اینکه فارس از نظر منابع سپرده‌های بانکی رتبه سوم کشور را دارد، گفت: به لحاظ حجم تسهیلات بانکی ششم هستیم اما اگر همین تسهیلات را به‌لحاظ سرانه جعیت فارس محاسبه کنیم در رتبه بیست و نهم قرار می‌گیریم.
قادری با بیان اینکه باید تقاضاهای تخصیص ارز محدود و مصادیق به‌درستی انتخاب شود، گفت: صادراتی که منشا ارزی ندارد نباید انجام شود، البته ممنوعیت‌ها را هم باید تا حدودی حذف کرد. وی با بیان اینکه استقراض از بانک مرکزی یکی از مشکلات دولت است، گفت: بانک مرکزی ارز را تبدیل به ریال می‌کند و همین به دلیل نیاز به چاپ پول و اینکه به‌ازای هر ریال ۴. ۵ تا ۵ برابر تورم ایجاد خواهد شد، مشکل آفرین است.
کد مطلب: 15345
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *