۰
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۱

جزایر سه گانه قابل مذاکره نخواهد بود

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:جزایر سه گانه جزو لاینفک ایران است و به هیچ وجه قابل مذاکره نیست و وزارت امور خارجه نیزحق ندارد که در این مورد قصور کند.
منصور حقیقت پور، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در پی تکرار ادعاهای بی اساس امارات متحده عربی درباره جزایر سه گانه ایرانی گفت: جزایر سه گانه جرو لاینفک خاک جمهوری اسلامی ایران است و کسانی که در امارات در این باره صحبت می کنند سنشان به اندازه ای که بتوانند در این باره ادعایی داشته باشند، نیست.
وی درباره تکرار این ادعاها ، افزود: تعدادی از اعرابی که به لحاظ جنسیت عرب محسوب می شوند از گذشته نیز در این جزایر زندگی می کرده اند و اکنون نیز در حال زندگی هستند.
حقیقت پور به موضع گیری هایی که برخی از مقامات رسمی کشور در واکنش به این ادعاها نشان داده و اعلام می کنند که در این باره جمهوری اسلامی ایران سوءتفاهم ها را برای امارات برطرف می کند، اظهار داشت: جزایر سه گانه جزو لاینفک ایران است و به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.
وی با اشاره به اینکه وزارت امور خارجه حق ندارد که در این مورد قصور کند، تصریح کرد: ما هیچگونه بحثی درباره جزایر سه گانه با کسانی در امارات این حرف ها را می زنند نداریم و وزارت خارجه نیز اگر در این باره مرتکب اشتباه شود مردم به هیچ وجه از اشتباهش نخواهند گذشت.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تأکید کرد: اگر امارات بخواهد چنین مباحثی را تکرار کند باید بداند که در منطقه موضوعات دیگری نیز وجود دارد که ما می توانیم به آن تأکید کنیم و به نفع آنها نیست. تعدادی از استان ها کشور ما اکنون در خاک کشورهای دیگری است و ما می توانیم این مسئله را کالبد شکافی کنیم که اصلا به نفع کشورهای عربی از جمله امارات نخواهد بود.
کد مطلب: 15451
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *