۰
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۱۰
انگلیس:

اروپا اسرائیل را تحریم نمی‌کند

علی‌رغم پافشاری اسرائیل بر ادامه روند شهرک‌سازی در کرانه باختری و قدس شرقی در بحبوجه مخالفت‌های جهانی، انگلیس اعلام کرده اتحادیه اروپا اسرائیل را تحریم نخواهد کرد
 رورزنامه صهیونیستی جروزالم پست خبر داد در حالی که کشورها یکی پس از دیگری با احضار سفرای اسرئیل، اعتراضشان به تصمیم بنیامین نتانیاهو برای ادامه شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری و قدس شرقی را اعلام کرده‌اند، وزیر خارجه انگلیس تحریمهای اتحادیه اروپا علیه اسرائیل در اعتراض به این اقدام این رژیم را ملغی دانسته است.
یک روز پس از اعلام رأی مجمع عمومی سازمان ملل که باعث ارتقاء جایگاه فلسطین در سازمان ملل به ناظر غیرعضو این سازمان شد، اسرائیل اعلام کرد شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری و قدس شرقی را ادامه خواهد داد.
این تصمیم با واکنش کشورهای مختلف نظیر دانمارک، انگلیس، فرانسه، استرالیا، آمریکا و برخی کشورهای دیگر روبرو شد که خواستار توقف شهرک‌سازی این رژیم شدند.
اسرائیل اعلام کرد در برابر ان فشارها تسلیم نخواهد شد.
اکنون وزیر خارجه انگلیس گفته است اعمال تحریم در لیست اقدامات محتمل اتحادیه اروپا برای جلوگیری از شهرک‌سازی‌های این رژیم قرار ندارد.
با این حال، ویلیام هیگ تصریح کرد وی با وزیران خارجه در حال مذاکره است تا طرحهای تشویقی و بازدارنده‌ای برای حمایت از بازگرداندن اسرائیل و فلسطینی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها به پای میز مذاکره تدوین کنند.
ویلیام هیگ گفت: «فکر نمی‌کنم اتحادیه اروپا تمایلی داشته باشد کشورهای اروپایی اسرائیل را تحریم اقتصادی کنند. فکر نمی‌کنم درباره این موضوع اجماع نظر نسبی وجود داشته باشد، ضمن اینکه خواسته ما هم این نیست. ما همچنان تلاش خواهیم کرد دو طرف را به پای میز مذاکره برگردانیم.»
وی افزود: «با این حال، اگر تصمیمی که گرفته شده عوض نشود، ما اقدامت بعدی که کشورهای اتحادیه اروپا باید بگیرند را مدنظر قرار خواهیم داد.»
کد مطلب: 15634
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *