۰
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۳۱

پلیس بلغارستان تصویر بمب‌گذار اتوبوس اسرائیلی‌ها را منتشر کرد

بعد از آنکه اثر انگشت و نمونه "DNA" بمب‌گذار اتوبوس گردشگران اسرائیلی در بلغارستان نتوانست به شناسایی هویت او کمک کند، پلیس بلغارستان تصویر کامپیوتری این بمب گذار را بعد از بازسازی صورتش منتشر کرد.
به نقل از خبرگزاری "آسوشیتدپرس"، پلیس بلغارستان امروز چهارشنبه تصویر کامپیوتری مربوط به بمبگذار انتحاری که هفته گذشته در حمله به اتوبوس حامل گردشگران صهیونیستی در بلغارستان، ۵ توریست اسرائیلی به همراه راننده این اتوبوس را کشت، منتشر کرد.

در بیانیه پلیس آمده است که تصویر این مرد با موهای تیره بعد از بازسازی صورت به شدت آسیب دیده این بمب گذار ساخته شده است؛ سر این بمبگذار در انفجاری که در تاریخ ۱۸ جولای در اتوبوس گردشگران اسرائیلی صورت داد، از بدن جدا شده است.

بر اساس این خبر،‌ " تسوتان تسوتانوف" وزیر کشور بلغارستان اعلام کرده است که بعد از اینکه مشخص شد که اثر انگشت و نمونه "DNA" گرفته شده از این بمبگذار انتحاری با هیچ یک از پایگاه های اطلاعاتی بین المللی هماهنگی و تطابق ندارد، تصویر کامپیوتری او برای شناسایی احتمالی به سرویس های اطلاعاتی دیگر کشورها فرستاده شده است.

وزیر کشور بلغارستان به خبرنگاران گفت که مواد منفجره به کمر این بمبگذار وصل شده بود و این در حالیست که گزارش های اولیه نشان می داد که کیفی از مواد منفجره داخل محل قرار گیری چمدان ها در اتوبوس توریست های اسرائیلی که به سمت فرودگاه بلغارستان در حرکت بودند، قرار داده شده بود.

رژیم صهیونیستی در ادامه رویکرد ضد ایرانی خود مدعی اند که ایران و حزب الله لبنان پشت پرده بمب گذاری در اتوبوس حامل توریست های اسرائیلی در بلغارستان بوده اند و این در حالیست که ایران و حزب الله چنین ادعایی را رد کرده اند و حتی وزارت کشور بلغارستان اعلام کرده است که هیچ دلیلی وجود ندارد که این بمبگذار انتحاری از سوی حزب‌الله لبنان بوده باشد.

"گیدو وستروله" وزیر خارجه آلمان نیز در واکنش به ادعای ضد ایرانی اسرائیلی ها اعلام کرد که مقامات اسرائیل باید در متهم کردن ایران در این زمینه محتاط عمل کنند و شتابزده رفتار نکنند.
کد مطلب: 1565
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *