۰
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۱۵

رقابت قطر و عربستان در تروریسم

در دو هفته اخیر ۲ گروه جداگانه ۶۷ نفره از بلوچ‌های پاکستانی از طریق ترکیه به سوریه اعزام شده‌اند، این فعالیت قطری‌ها در جهت تقویت گروه‌های وابسته به خود در سوریه و در رقابت با نیروهای هوادار سعودی انجام شده است.
به گزارش فارس، قطر در چند دهه اخیر با درآمدهای سرشار گازی وارد رقابت‌های منطقه‌ای با عربستان سعودی شده و با استفاده از رسانه‌ای همچون «الجزیره» جایگاه ویژه‌ای برای خود ایجاد کرده است.
در همین جهت قطر طی سالهای اخیر در مناقشات منطقه به عنوان واسطه‌ای تأثیرگذار و البته با استفاده از درآمدهای گازی گام دوم خود را برداشت و «تلاش برای حل و فصل مسئله شمال و جنوب سودان»، «اختلافات داخلی یمن و بخصوص درگیریهای گروه زیدالحوثی و رژیم سابق علی‌عبدالله صالح» و مسائل داخلی لبنان از نمونه‌های بارز این نوع از تلاش‌های قطر در منطقه بود.
پس از شروع حرکت‌های بیداری اسلامی در تونس، لیبی و مصر گام سوم قطر در تحولات منطقه رقم خورد و این‌بار قطر وارد فاز صنعت تروریسم شد، میلیون‌ها دلار در این راه هزینه شد که طبعاً هیچ حرکت قطری‌ها بدون برنامه‌ریزی آمریکا و غرب صورت نگرفته است.
با شروع بحران سوریه، قطر به گسترش این صنعت پرداخت و تروریست‌های سلفی را از سراسر جهان به سوی سوریه گسیل داشت و در آخرین اقدام، تک‌تیرندازان و تفنگچی‌های بلوچستان و پاکستان را برای آموزش استخدام کرد.
طی دو هفته اخیر در دو گروه جداگانه ۶۷ نفر از بلوچ‌های پاکستانی را از طریق ترکیه به صحنه‌های درگیر سوریه اعزام کرده است. این فعالیت جدید قطری‌ها در جهت تقویت گروه‌های وابسته به خود در سوریه و در رقابت با نیروهای هوادار سعودی انجام شده است.

آنچه از هم‌اکنون قابل لمس است اینکه آتش این کارخانه تروریسم ساز سرانجام دامن این شیوخ و پادشاهان را خواهد گرفت که این سنت الهی است.
کد مطلب: 15913
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *