۰
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۴۳
با تصویب کمیسیون برنامه و بودجه؛

هر وزیر فقط مسئول یک وزارتخانه است

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تصویب جزئیات طرح دو فوریتی عدم ادغام وزارتخانه‌ها در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.
غلامرضا کاتب گفت: امروز مجلس به دو فوریت طرحی رای داد که درصورت تصویب نهایی انحلال،‌ ادغام و تاسیس‌ وزارت‌خانه‌ها نیز باید به تصویب مجلس برسد که جزییات آن نیز در جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه به تصویب رسید و فردا در صحن علنی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی افزود: طبق این طرح، دولت اجازه نخواهد داشت، وزارتخانه، سازمان، موسسه یا دستگاه دولتی را با یکدیگر ادغام کند و در صورت تمایل به این کار باید لایحه آن را تقدیم مجلس کند.
نماینده مردم گرمسارهمچنین بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه این موضوع نیز به تصویب رسید که یک وزیر نمی‌تواند سرپرست وزارتخانه دیگری باشد که در حال حاضر این موضوع شامل حال وزیر راه و شهرسازی که سرپرست وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات است، می‌شود که در صورت تصویب در صحن علنی مجلس، در این موضوع باید تجدید‌نظر شود.
کاتب همچنین از جلسه مشترک کمیسیون با رییس بانک مرکزی و ارائه گزارش توسط او خبر داد و گفت: گزارش ارائه شده توسط آقای بهمنی این بود که براساس چه قانونی تخلفات بانک‌ها در رابطه با نرخ فروش ارز انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه طبق گزارش بهمنی، در حال حاضر در مجموع ۳۲ هزار میلیارد ریال تخلف مواد نرخ ارز انجام شده است، تصریح کرد: براساس ارزیابی بانک مرکزی، تخلفات در مجموع ۳۲ هزار میلیارد ریال می‌باشد که ۳۰ هزار میلیارد ریال از آن به حساب خزانه واریز شده و دو هزار میلیارد ریال آن نیز واریز خواهد شد.
کد مطلب: 16321
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *